ملخص الجهاز:
براساس این منطق بود که خشت اول نظام سرمایهداری تاسیس شد، و به تدریج ادبیات منبعث از آن نیز در حوزه اقتصاد و تجارت نفوذ کرد، تا جایی که به عنوان یک ضرب المثل در فضای کسب و کار رایج شده است که«هشتاد درصد فروش،به واسطه خرید بیست درصد از مشتریان محقق میشود»و مابقی مشتریان(هشتاد درصد از مشتریان)،تنها بیست درصد از سهم خرید را دارا هستند.
در این نظام نوین،به دنبال نفوذ ادبیات جمعسپاری به حوزه مالی و اقتصادی،قدرت جمعیت در قالب سرمایه مشارکتی ظهور یافته است که با ورود به صنعت سرمایهگذاری و حوزه کارآفرینی، ساختار سلسلهمراتبی نظام کنونی تامین مالی و سرمایهگذاری را تغییر خواهد داد.
تامین مالی جمعی روشی است که در آن، جمعیتی از مردم به منظور تامین بودجه مورد نیاز برای راهاندازی یک پروژه جدید،حمایت از کسبوکارهای نوپا و همچنین مشارکت در فعالیتهای خیریه،اقدام به تجمیع منابع مالی خرد یا متوسط میکنند.
نوع چهارم جمعسپاری(برطبق شکل 2)عبارت است از تامین مالی جمعی که روش مشارکتی جمعیت در این نوع،استفاده از ابزار مالی و پرداخت پول میباشد( ewoH, 2008).
مزیت این شکل از تامین مالی جمعی در این است که«خرد جمعی» ناشی از تعاملات فیمابین مشارکتکنندگان در بستر شبکه تحت وب،و همچنین امکان مشارکت انبوهی از سرمایهگذاران در هریک از فرصتهای سرمایهگذاری،سبب میشود که مخاطرات نهفته در فرصتهای مبهم بین جمعیت انبوه توزیع شود.
سرمایهگذاری جمعی کاربرد این روش،در تامین بودجه مورد نیاز برای راهاندازی یک پروژه میباشد.
این شرکت در زمینههای متنوعی،بستر تامین مالی جمعی را فراهم کرده است.