ملخص الجهاز:
در بخش پایانی این مصاحبه،در مورد سرمایهگذاری شرکتهای ایرانی برروی مباحث مدیریت منابع انسانی،بحث و تبادل نظر شده است و با مرور تاریخچه استفاده از رویکرد کانونهای ارزیابی و توسعه در ایران و مقایسه آن با جهان،اصلیترین اهداف و دستاورد شرکتهای ایرانی در بهرهمندی از این رویکرد شناسایی شدهاند.
طبیعتا این دسته از مدیران در صورت وجود مکانیزمهای مورد اعتماد، نظیر رویکرد کانونهای ارزیابی،اتکای صرف برروابط را کنار گذاشته و انتخابهای خود را از بین گزینههای متعددی که شناخت بهتری نسبت به آنها ایجاد شده است،انجام میدهند؛لذا شانس بسیار بیشتری در انتخاب افراد در دست خواهند داشت.
*آیا شما تجارب پیشین کشور در حوزۀ کانونهای ارزیابی و توسعه را موفق میدانید؟اگر تجارب ناموفّقی را در این حوزه به یاد میآورید، از نظر شما چه چالشهایی موجب عدم موفّقیّت بوده؟ موفقیت در پروژههای کانون ارزیابی،دو بعد دارد:یکی موفقیت در برگزاری کانون و دستیابی به گزارشهای بازخورد معتبر و دیگر،موفقیت در استفاده از نتایج کانون و استقرار فرهنگ شایستهمحوری در ارکان مدیریتی سازمان.