خلاصة:
امروزه وب گاه یک ابزار بازاریابی مستقیم به شمار می رود. با توجه به توسعه گردشگری الکترونیکی هتل ها به عنوان یکی از اجزای فعال در صنعت گردشگری، از این ابزار برای کسب مزیت رقابتی بهره می برند. هدف این مقاله بررسی ویژگی های بازاریابی اینترنتی وب گاه هتل ها در ایران، ترکیه و امارات متحده عربی می باشد. بدین منظور از مدل c7 بازاریابی اینترنتی در پایه ریزی مقایسه تطبیقی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه هتل های 4 و 5 ستاره دارای وب گاه در این سه کشور است که از میان آنها 178 هتل به عنوان نمونه با استفاده از روش نمونه گیری غربالگری انتخاب گردید. 7 عنصر این مدل در قالب فهرستی متشکل از 63 ویژگی مورد بررسی قرار می گیرد. بر اساس نتایج به دست آمده وب گاه هتل های بررسی شده در مجموع، ویژگی های بسیار ابتدایی داشته و از تمامی امکانات و توانمندی های اینترنت و وب گاه جهت برقراری ارتباط موثر با مشتریان بهره گیری نمی کنند به گونه ای که کمتر از 50 درصد از ویژگی ها در وب گاه های بررسی شده مورد استفاده قرار گرفته است.
ملخص الجهاز:
"از نکات قابل تأمل در خصوص این مدل عدم تطابق ویژگیهای هرکدام از سطوح با ویژگیهای(1) eloC-cM dna remlaP (2) vokratS (3) telffihS (4) (redliuB ciffarT letoH)BTH (5) (2003)ssegruB dna repooC (6) (ACIM)noitpodA ecremmoC tenretnI rof ledoM (7) noitomorP (8) noisivorP (9) gnissecorP ترفیعی ارائه شده از سوی مک کارتی1میباشد.
شکلگیری فرضیات:در مرحله شکلگیری فرضیهها به منظور بررسی تطبیقی هتلهایمشمول این مطالعه،7 فرضیه (?0H) به شرح زیر تبیین گردید: فرضیه 1: ?0H :میان وبگاه هتلهای لوکس(4 و 5 ستاره)ایران،ترکیه و امارات از نظر ویژگیهای بافتتفاوت معناداری وجود ندارد.
توزیع هتلهای برخوردار از ویژگی پیوند (به تصویر صفحه مراجعه شود)توجه:1 ارتباط با سایر وبگاهها،2 ارتباط به مراکز اقامتی،3 پیوند به شبکه وب،4 ارتباط به اطلاعات گردشگری براساس نمودار 6 هتلها عملکرد مطلوبی در سفارشیسازی وبگاه ندارند.
میانگین 7 ویژگی در وبگاههای نمونه (به تصویر صفحه مراجعه شود)از سئوالات اساسی که این تحقیق درصدد پاسخگویی به آن میباشد این است که آیا میانوبگاه هتلهای ایران،ترکیه و امارات متحده عربی از نظر ویژگیهای مطرح در مدل C 7تفاوتی وجود دارد.
میانگین 7 ویژگی به تفکیک سه کشور (به تصویر صفحه مراجعه شود)&%01524NTEG015G% آزمون فرضیهها:برای آزمون فرضیهها از تحلیل واریانس استفاده شده است(جدول 6).
تنها در 60 درصد از هتلهای امارات ویژگیهایی مانندعضویت در گروههای برخط و عضویت در وبگاه وجود دارد و استفاده از اتاقهای گفتگو ومجامع اینترنتی چندان مورد توجه قرار نمیگیرد.
توزیع تطبیقی وبگاههای برخوردار از ویژگیها (به تصویر صفحه مراجعه شود)در مجموع از آزمون فرضیههای این پژوهش چنین استنباط میشود که هتلهای امارات درمقایسه با هتلهای ایران و ترکیه از نظر استفاده از ویژگیهای مدل،عملکرد مطلوبتری دارند."