خلاصة:
آموزش پلیس در فرآیند ایجاد تغییر در سازمان پلیس ابزار مهمی بهشمار میآید. با پیاده شدن هر چه بیشتر راهبرد "پلیس جامعه محور" در سازمان ها ی پلیس ایالات متحده، آموزش، بخش مهمی از این رویکرد را تشکیل خواهد داد. در گذشته رویکرد مهمی که بهصورت سنتی در حوزه آموزش پلیس رواج داشت، "رویکرد رفتاری" بود که البته در رویکرد جدید "پلیس جامعه محور" و برنامه آموزش مبتنی بر آن هیچ کارایی نخواهد داشت. در آموزش نیروهای جدید و قدیم پلیس نیز رویکرد آموزش، همواره معلم محور بوده است. در این میان دستاندرکارانی که به آموزش نیروی پلیس اهتمام میورزند، مسلما از چارچوب آموزشی دانشجو محور بهره زیادی خواهند برد. در این مقاله بهکارگیری نظریه آندراگوژی (آموزش بزرگسالان بر محور تعامل با یادگیرندگان) در آموزش پلیس مورد ارزیابی قرار میگیرد و ویژگیهای خاص تعامل یادگیری در کلاس ها ی آموزش پلیس را مشخص میسازد. با توجه به شکافی که میان نظریه تا عمل بر ذهن دست اندرکاران آموزش پلیس وجود دارد، این نظریه برآن است تا راهی برای پرکردن این شکاف ارائه دهد.
ملخص الجهاز:
"از این گذشته افرادی نیز که با امر آموزش نیروی پلیس سر و کار دارند لازم است از روشهای آموزش و یادگیری اثربخش،آگاهی و دانش کافی داشته باشند تا کارآموزان، اطلاعات و فنون انجام وظیفه را به بهترین شیوه آنها یاد بگیرند.
با وجود آن که این تحقیقات نتوانستهاند به ارائه نظریه یادگیری فراگیری دست یابند،رهیافتهای آن از دو لحاظ اهمیت دارند:ابتدا این که یافتههای علمی آن اطلاعات مفیدی را برای آموزش صلاحیت و مهارتهای جدید فراهم آورده است و نکته دوم این که،نظریه پلیس جامعهمحور در باب آموزش بزرگسالان که در ادامه مطلب به توصیف آن خواهیم پرداخت،تغییرات سازمانی را تسریع کرده و در عین حال یادگیری را تقویت خواهد نمود.
آیا نظریه پلیس جامعهمحور با تأکید بر استفاده از تجربیات زندگی در فرآیند یادگیری وسیله مناسبی برای تقویت یادگیری یک شغل و یا مهارت جدید خواهد بود؟بسیاری از صاحبنظران عقیده دارند که چون یادگیرندگان بزرگسال از تجربه (1)- Learner (2)- Preception (3)- Brookfield (4)- Caffarella (5)- Collins (6)- Cotton (7)- Merrian زندگی زیادی برخوردار هستند،متخصصین یادگیری باید دنبال راههایی باشند که از این تجربهها به بهترین وجه در حوزه یادگیری استفاده نمایند.
مثلا ایفای نقش(توسط یادگیرندگان)و ارائه پاسخ فی البداهه از فنون جدید یادگیری بزرگسالان نیستند،و این فنون ارزشمند به جلسات آموزش مهارت عملی سپرده شده است که به صورت بسیار ضعیفی بدان عمل میشود و نظارت و ارزشیابی آن نیز در سطح بسیار پایینی قرار دارد.
رویکرد پلیس جامعهمحور مدافع این نظریه است که معلمین بزرگسالان باید از مهارت فنی و میان فردی لازم برخوردار بوده و بتوانند تسهیل کننده مؤثری در یادگیری کارآموزان تحت تعلیم خود باشند."