ملخص الجهاز:
هنگامی که پرسیده میشود چه عواملی موجب تولید ایدههای بیشتر میشود،اولین گزینه رهبران این است که درک کارکنان از روند کسب و کار و مسائل در حال ظهور را توسعه دهند.
لذا مطالب مندرج در بخشهای مختلف کتاب میتواند برای محققان دانش مدیریت و مدیران حرفهای در راستای آشنایی با مدلهای جدید کسب و کار مبتنی بر جمعسپاری،به طور مناسبی مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
فصل اول کتاب جمعسپاری؛دیدمان کسب و کار نوین: جمعسپاری یک الگوی کسب و کار مبتنی بر وب است که در آن سعی میشود به واسطه یک فراخوان عمومی،از توان تعداد زیادی از افراد فعال در بستر وب برای کسب راهحلهای نوآورانه به منظور حل یک مشکل(مساله)و یا تولید(خلاقانه)یک محصول کمک گرفته شود.
در پشت ایده جمعسپاری دو فرض ذیل نهفته است: 1)عملکرد یا خروجی جمعیت که از طریق تولید ایدهها و راهحلهای زیاد و تکامل آنها و در نهایت اجماع جمع روی راهحل نهایی حاصل میشود و بهتر از عملکرد و خروجی یک فرد خبره یا حرفهای یا حداقل برابر آن میباشد.
فصل سوم کتاب تامین مالی جمعی: این نوع از جمعسپاری،به دلیل اهمیت ویژهای که در ادبیات نظام سرمایهگذاری و به تبع آن، تاثیری که در حوزه تولید و کارآفرینی دارد،در مبحث جداگانهای مورد بحث قرار گرفته است تا از این طریق به بررسی کارکردها و نقش آن در خردهنظام اقتصاد(به خصوص بخش تامین مالی)پرداخته شود.
فصل چهارم کتاب: نوآوری باز در بستر جمعسپاری: مفهوم نوآوری باز اولین بار توسط"هنری چسبرو"در کتابی با همین عنوان ارائه شده است.
رویکردی نوین که در نتیجه ترکیب نوآوری باز و جمعسپاری خلق شده است،اکنون به عنوان یک شایستگی کلیدی برای سازمانهایی که در پی تحول عمیق در کسب و کار خویش هستند شناخته میشود.