ملخص الجهاز:
IB} واژگان کلیدی: {VKارتباط و توسعه،تحقیق و توسعه،جمعسپاری،مدیریت دانش جمعیVK} مقدمه معمولا نوآوریهایی که منتج به محصولات و فرایندهای جدیدی میشوند،ریشه در تحقیق و پژوهش دارند و در مسیری حرکت میکنند که از آزمایشگاه ایدهها،تولید آزمایشی و یا نمونه اولیه و گروهی که تلاش میکند یک ایده را به یک خدمت/محصول تبدیل کند،آغاز شده و به تولید در مقیاس کامل و معرفی محصول در بازار ختم شده است( tnempoleveD & hcraeseR- )2012)آزمایشگاهها و گروههای مورد اشاره بهطور معمول تحت عنوان واحدهای D&R شناخته میشوند که به عنوان مدل سنتی نوآوری تحقیق و توسعه شناخته میشود؛جایی که ابداع مفاهیم و فناوری جدید از طریق منابع اطلاعاتی داخل سازمانی و منابع خارجی وابسته به سازمان میسر میشود.
اما علاوه بر این محصولات، در حال حاضر،شرکت به تولید 300 نوع دیگر از محصولات نظیر چیپس،نوشابه،داروهای تجویزی،خوشبوکنندهها،غذاهای حیوانات و لوازم آرایشی مبادرت دارد و سالانه حدودا دو میلیارد دلار بودجه صرف تحقیق و توسعه محصولات خود میکند که این محصولات 150 حوزه دانشی همانند بیوتکنولوژی،مواد و متالوژی،عکاسی،مواد غذایی،دامپزشکی و حتی رباتیک را دربرمیگیرد( -nbakkaS-lnotsuH shsetakneV-lalawawudnaP,6002 9002-xgnahZ-zeugarraP ) (به تصویر صفحه مراجعه شود) شرکتهای رشد یافته بهطور متوسط 4 الی 6 درصد رشد در روش خود دارند که این میزان برای شرکت G&P بالغ بر 4 میلیون دلار است.
در سال 2000 یقین حاصل شد که مدل موجود توانایی تحقق اهداف شرکت را ندارد و سرمایهگذاری بیشتر بر روی واحد مذکور نیز منجر به افزایش مورد انتظار درآمد شرکت را ندارد مدیر عامل سازمان،که به تازگی به این سمت منصوب شده بود،واحد تحقیق و توسعه را ملزم به ارائه مدل کسب و کار نوینی برای ابداع محصولات جدید ساخت.