ملخص الجهاز:
"/بخش9:اول خواندنی بودن،بعد خوانایی/بخش 10:تایپ و تصویر (*)دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباط تصویری -بخش 11:سیر تکاملی تایپوگرافی/بخش 12:سالهای1914-/1945بخش 13:سالهای 1946-/1982بخش14:سالهای 1983 به بعد فصل اول:بیشترین حجم مطالب را دربرگرفته و شاملبخشهای زیر است: بخش 1:تایپ چیست و از کجا پیدا شد؟ از زمان ایجاد اولین جوامع بشری،انسانها برای ثبت تعدادگلهها،رمهها و محصولات زراعی و غیره از علائم تصویریاستفاده میکردند.
(تصویر 1) (به تصویر صفحه مراجعه شود) بخش 3:فاصلهگذاری و تایپ این بخش با سخنی از"کارل آگوست هنگ"آغاز میشود:«با هر معیاری که کلمات چاپ شوند،فضاهای خالی صفحه برایمتخصصان تایپوگرافی قالبهای فعالی هستند که در القای حسکلی نقش دارند.
(تصویر 3) (به تصویر صفحه مراجعه شود) بخش 6:تایپ و هویت پنج نکتهی مهم در انتخاب نوع تایپ وجود دارد که در ابتدایاین بخش به آن پرداخته شده است: -نیازهای خواننده-نمادپردازی-شناخت مخاطب-مدگریزی-عوامل مربوط به چاپ تطابق تایپ با کارکرد و مفهوم آن:انتخاب شکل تایپمعمولا قدم دوم در فرایند طراحی است: 1.
غوطهورو محو شدن تایپ در تصاویر(تصاویر 8 و 9) (به تصویر صفحه مراجعه شود)فصل چهارم:این فصل شامل مراحل تکاملی حروف وتایپوگرافی است که به اختصار اشاره میشود.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)اقتصاد موسیقی؛فرایند تولید،بازاریابی و فروش محصولاتمحمد رضا آزادهفرپژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات،1390،522 صشابک:7-30-5818-600-978 مقدمه: کتاب حاضر از نظر موضوع و هدف بهطور مستقیم با موضوع جامعهشناسی هنر ارتباطی ندارد،اما مطالب آن قابلیت زیادی برای استفادهدر مباحث جامعهشناسی هنر دارد.
این بخش از کتاب همانطور که از فهرست مطالب آن برمیآید،دربارهی مراحل علمی تولید موسیقایی اسن و همانند دفترچه راهنما برایگروههای موسیقی عمل میکند و برای آنها توضیح میدهد که چگونه مراحل مختلف تولید کار خود را از نظر اقتصادی مراقبت کنند تا با موفقیتمواجه شوند."