ملخص الجهاز:
"تعیین و تصویب نتایج در درون دولت چه نهادی مسؤولیت تعریف و تشخیص شاخصهای عملکرد و تضمین کیفیت عملکرد را برعهده دارد؟ آیا این مسؤولیتها با قوه مقننه یا با رییس دولت است؟ آیا با هیأت وزیران است؟ آیا با مسوول برنامهریزی است؟ یا با مدیر و مجری برنامه است؟ یا اینکه نتایج باید به صورت مشترک توسط تمام این نهادها تعریف و مشخص شود؟ وقتی نتایج تعریف شدند، آیا در برنامه زمانبندی، زمان خاصی برای بررسی نتایج و تجدیدنظر احتمالی یا تحکیم آنها مشخص شده است؟ شفافیت چه مشارکتی برای عموم، مخاطبان، دریافت کنندگان، استفادهکنندگان و منتخبانی از برنامهها در تعریف نتایج در نظر گرفته شده است؟ اگر قرار است گروههای غیردولتی هم مشارکت کنند، از چه ابزاری برای استفاده از این مشارکت باید استفاده کرد و در چه زمانی باید این مشارکت صورت گیرد؟ آیا اهداف نتایج باید منتشر شود؟ چگونه این کار باید صورت گیرد؟ آیا در گزارش عملکرد پیشرفت یا موفقیت دولت در کسب نتایج هم مورد بررسی و اظهار نظر قرار میگیرد؟ ارزشیابی گردآوری و ارزشیابی اطلاعات در خصوص عملکرد نتایج به طور معمول مشکلتر از گردآوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل برای محصولات است.
آیا باید قبل از تصمیمگیری در مورد بودجه، پیش از اینکه میزان منابع مورد نیاز برنامهها تعیین شود، نسبت به سطوح عملکرد تصمیم گرفت؟ آیا بعد از اینکه بودجه مشخص شد، باید از نتایج برای توجیه برنامه استفاده کرد؟ آیا باید منابع برای همه نتایج یا اینکه در سطح کلی برای گروه خاصی از نتایج مشخص شود (مانند نتایجی که مربوط به وظایف خاصی از دولت میشود)؟ اگر از نتایج برای اطلاعرسانی در خصوص ارقام بودجه استفاده میشود، کدامیک از کارکنان یا سازمانهای دولتی باید مسؤولیت اصلی را در برآورد هزینه دستیابی به نتایج داشته باشند؟ نتایج و خطرپذیری نیروها و عوامل محیطی ممکن است بر چگونگی دستیابی به نتایج اثر بگذارد."