Abstract:
نظام آموزشی آمریکا یک دستگاه قوی ظلم نژادی است که فرصتهای آموزشی افراد رنگینپوست را در جامعه ایالات متحده محدود میکند. برای اکثر آمریکاییها «آموزشوپرورش» وسیله توفیق شخصی و ارتقا یا پیشرفت اجتماعی - اقتصادی است.نظام آموزشی آمریکا، از زمان شروع کار خود به شکلی منسجم به حذف یا کنار زدن افراد رنگینپوست از کل فرصتهای آموزشی برابر و عادلانه مشغول بوده است. آموزش عمومی ایالات متحده در کل سابقه و قدمت خود، همواره رفتار ناعادلانه و نابرابر با دانشآموزان رنگینپوست را بهشکل مشروع و قانونی درآورده است.از اواسط دهه ۱۹۶۰، مدرسههای عمومی کشور آمریکا دچار تغییر عمدهای در ثبت نام و حضور دانشآموزان گروههای اقلیت شدند. اکنون دانشآموزان رنگینپوست در حدود یکپنجم ثبتنامهای مدرسههای عمومی را طی چهار دهه قبل به خود اختصاص دادهاند و امروزه دانشآموزان اقلیت دارای ثبت نام دوبرابر هستند.با این حال اگرچه جمعیت دانشآموزان رنگینپوست در نظام آموزش عمومی افزایش و رشد داشته، ثبت نام و حضور دانشآموزان سفیدپوست در مدارس عمومی کاهش یافته است. دانشآموزان سفیدپوست ۷۰ درصد ثبت نام و حضور کلاسی در مدارس عمومی را در سال ۱۹۸۶ به خود اختصاص میدادند ولی امروزه این مقدار در حدود ۶۰ درصد است. برخی تغییرات در آمار ثبت نام در مدارس عمومی، حاصل مهاجرت، ساختار سنی و میزان مرگومیر در جمعیت کلی است
Machine summary:
"با این حال اگرچه جمعیت دانشآموزان رنگینپوست در نظام آموزش عمومی افزایش و رشد داشته، ثبت نام و حضور دانشآموزان سفیدپوست در مدارس عمومی کاهش یافته است.
دانشآموزان سفیدپوست ۷۰ درصد ثبت نام و حضور کلاسی در مدارس عمومی را در سال ۱۹۸۶ به خود اختصاص میدادند ولی امروزه این مقدار در حدود ۶۰ درصد است.
یک دلیل میزان پایینتر اتمام تحصیل از سوی اقلیتها این است که نهادهای آموزشی دارای آموزش سطح بالاتر باید به تدریس خصوصی، مربیان عالی و خدمات مشاورهای دسترسی داشته باشند تا بتوانند به توفیق دانشآموزان کمک کنند.
نابرابری و تبعیض در آموزش عالی آمریکا از نظر جیمز بک ول۲، ساختارهای آموزشی برای رفع نیاز افراد و گروههایی است که بر قدرت غیرمتعارف، سلطه و منابع درون یک سیستم اجتماعی، کنترل دارند و به شکلی پیوسته، دسترسی سایرین را به مزایای قدرت محدود میسازند.
نهتنها استادان رنگینپوست و زنان را در نهادهای آموزش عالی کمتر مورد توجه قرار میدهند، بلکه استادان اقلیت نیز در اقدام و تلاش خود برای طی طریق پیشرفت با موانعی مواجه هستند.
تحقیق تازهای روی مدارس، مقامات و مدرسان فعال در مدارس کودکان نشان دهندۀ این است که کمتر از نیمی از مدیران و مقامات و تنها ۳۸ درصد مدرسان «مدارس قبیلهای» واقعا سرخپوست آمریکایی هستند.
نژادپرستی در عمق ساختار آموزش عالی ایالات متحده هدف نظام آموزشی این است که دانشآموزان به مدل نقشهایی برای مردمان خود تبدیل شوند و به آنان بیاموزند که «اگر ساکت بمانید و خود را مثل یک سفیدپوست نشان دهید،آنگاه میتوانید مثل او پول زیادی به جیب بزنید."