Abstract:
این مقاله به ارتباط میان حسابرس و صاحبکار، در حوزه نحوه انتخاب استراتژی پرداخته است. در واقع هدف مقاله حاضر بررسی تاثیر روابط حسابرس و صاحبکار و ارزیابی حسابرس از انعطاف پذیری صاحبکار بر استراتژی حسابرس می باشد. داده های تحقیق از طریق پرسشنامه جمع آوری و سپس نتایج تحلیل گردید.استراتژی های حسابرسی دو دسته اند: پیوسته (مجادله، واگذاری و سازش) و گسسته (حل مساله و بسط برنامه کاری). نتایج حاکی از آن بود که انعطاف پذیری صاحبکار به شدت بر استراتژی حسابرس تاثیر گذار است؛ هر چند که حتی اگر حسابرس، صاحبکار را انعطاف پذیر ببیند باز هم در صورت لزوم به بسط برنامه خواهد پرداخت؛ اما غالبا در چنین شرایطی حسابرس در صدد حل مشکل یا سازش بر خواهد آمد. در ارتباط با اثر روابط میان دو طرف و استراتژی حسابرس، نتایج نشان داد که روابط حسابرس و کارفرما بر استراتژی مورد استفاده حسابرس اثر می گذارد. زمانی که روابط خوبی میان دوطرف وجود دارد؛ حسابرس به شدت استفاده از استراتژی مجادله را کاهش خواهد داد اما دست به سازش هم نمی زند
Machine summary:
تاکتیک مورد استفاده شما به عنوان یک حسابرس استراتژی رتبه به میان کشیدن سایر موضوعات برای تهاتر با موضوع مدنظر جهت دستیابی به نتیجه مطلوب بسط برنامه سعی بر ارضای انتظارات مدیر واگذاری بده و بستان و مصالحه با مدیر سازش اصرار بر تصمیم برای ارائه منصفانه صورتهای مالی مطابق نظرم مجادله بحث با مدیر برای نشان دادن شایستگیها و بالا بودن مقام مجادله یافتن سایر موضوعات برای رسیدن هر دو طرف به خواسته هایشان بسط برنامه یافتن برخی زمینه ها و حوزه های میانی برای حل موضوع با مدیر سازش استفاده از نفوذ و قدرت برای غلبه بر مدیر مجادله سازگاری و کنار آمدن با خواستهای مدیر واگذاری مشارکت با مدیر برای پیدا کردن راه حل مشترک جدید حل مسئله استفاده از تجربه حسابداریام برای نیل به خواسته ام مجادله تهیه همه اطلاعات مربوط برای مدیر جهت رسیدن به توافق در لوای سایر موضوعات بسط برنامه کار با مدیر برای پیدا کردن راه حل جدید برای ارضای انتظارات هر دو طرف حل مسئله جستجو برای موضوعات بیشتر جهت یافتن راه حل جدید برای ارضای انتظارات هر دو طرف حل مسئله جولان کمتر بر روی اختلافات جهت دستیابی به مصالحه سازش ارضای نیازهای مدیر واگذاری اعطای امتیاز به مدیر واگذاری یافتن سایر موضوعات برای اضافه کردن به بحث بسط برنامه مطرح کردن کلی نگرانیها با مدیر جهت دستیابی به بهترین راه حل حل مسئله پیشنهاد برخی جنبه های واسط و میانی مربوط به مساله طی فرایند حل اختلاف سازش گفتگو با مدیر جهت دستیابی به مصالحه سازش من در انجام مسئولیتهای شغلی ام مصر و انعطاف ناپذیرم مجادله تسلیم خواسته های مدیر میشوم واگذاری کار با مدیر جهت رسیدن به درک درستی از موضوع در لوای سایر موضوعات بسط برنامه در میان گذاشتن نظرم درباره چگونگی حل مشکل با مدیر جهت مطرح شدن موضوعات جدید به طور مشترک حل مسئله همچنین برای اندازه گیری سازه انعطاف پذیری و ماهیت رابطه حسابرس و صاحبکار وضعیت حسابداری صاحبکار پرسشنامه دو قسمتی زیر به پاسخ دهندگان ارائه گردید.