Abstract:
پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین آموزش های ضمن خدمت با عملکرد مدیران مقطع متوسطه شهرستان مهاباد در سال تحصیلی1385-1384 انجام گرفته است .این تحقیق به دنبال تعیین رابطه بین آموزش های ضمن خدمت و عملکرد مدیران متوسطه از دیدگاه دبیران آنان می باشد.
روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق 427 نفر دبیر است. حجم نمونه آماری بر اساس جدول مورگان 280 نفر است که به شیوه نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب شده است. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته 35 گویه ای استفاده شده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از نرم افزارSPSS بهره گیری بعمل آمده است.
نتایج تحقیق نشان داد که بین آموزشهای ضمن خدمت و عملکرد مدیران (آموزشی، اداری و مالی) رابطه وجود دارد.
Machine summary:
"در این تحقیق برآنیم تا به این سؤال اصلی جواب دهیم که از دیدگاه دبیران مدارس متوسطه، آیا آموزش های ضمن خدمت بر بهبود عملکرد مدیران تاثیر دارد؟ در راستای پاسخگوئی به این سؤال سه فرضیه زیر مطرح شده است: 1- از دیدگاه مدیران، بین آموزشهای ضمن خدمت وعملکرد آموزشی مدیران رابطه وجود دارد.
جدول(2)-آزمون وجود همبستگی بین آموزش های ضمن خدمت و عملکرد آموزشی مدیران 758/ 0 ضریب همبستگی 000/0 سطح معنی داری 280 تعداد فرضیه دوم: از دیدگاه دبیران ، بین آموزش های ضمن خدمت و عملکرد اداری مدیران رابطه وجود دارد.
ضمنا چون همبستگی بین این دو متغیر برابر 840/0بوده پس همبستگی مثبت قوی معنی دار بین آموزش های ضمن خدمت و عملکرد اداری مدیران تایید می شود.
جدول(3): آزمون وجود همبستگی بین آموزش های ضمن خدمت و عملکرد اداری مدیران 840/0 ضریب همبستگی 000/0 سطح معنی داری 280 تعداد فرضیه سوم: از دیدگاه دبیران ، بین آموزش های ضمن خدمت و عملکرد مالی مدیران رابطه وجود دارد.
ضمنا چون همبستگی بین این دو متغیر برابر 758/0 است پس یک همبستگی قوی مثبت معنی دار بین آموزش های ضمن خدمت و عملکرد مالی مدیران تایید می شود.
جدول(4): آزمون وجود همبستگی بین آموزش های ضمن خدمت و عملکرد مالی مدیران 780/0 ضریب همبستگی 000/0 سطح معنی داری 280 تعداد نتایج نتایج آزمون ها نشان می دهد که بین افزایش عملکرد آموزشی مدیران از دیدگاه دبیران و عملکرد اداری مدیران رابطه معنی دار و مثبت وجود دارد."