Abstract:
آگهی های تجاری در تمام شبانه روز از طریق روزنامه ها، مجله ها، شـبکه هـای مـاهواره ای ، اینترنت و... به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر شیوه زندگی افراد و تـوده هـا تـاثیر مـی گذارنـد تـا کالاهـای بیشـتری را بـه آنـان عرضـه نماینـد انـواع آگهـی هـای تجـاری در دنیـای ارتباطـات ، تصـویرهای جدیــدی از شـیوه زنــدگی را ارایـه مــی دهنـد، کالاهــا و نمادهـایی کــه از طریــق آگهی های تجاری ارایه می شوند برای انسان ها معانی متفاوتی دارند هر آگهی تجاری علاوه بـر پیام اقتصادی مبتنی بر مصرف ، دارای پیام های اجتماعی و فرهنگی نیز است .
Machine summary:
به طور مستقيم يا غير مستقيم بر شيوه زندگي افراد و تـوده هـا تـأثير مـي گذارنـد تـا کالاهـاي بيشـتري را بـه آنـان عرضـه نماينـد انـواع آگهـي هـاي تجـاري در دنيـاي ارتباطـات ، تصـويرهاي جديــدي از شـيوه زنــدگي را ارايـه مــي دهنـد، کالاهــا و نمادهـايي کــه از طريــق آگهي هاي تجاري ارايه مي شوند براي انسان ها معاني متفاوتي دارند هر آگهي تجاري علاوه بـر پيام اقتصادي مبتني بر مصرف ، داراي پيام هاي اجتماعي و فرهنگي نيز است .
(فاضلي ٧٢:١٣٨٢) خاستگاه و سرچشمه هاي شيوه زندگي شيوه زندگي تحت تأثير چه عواملي است و سـهم هـر کـدام از ايـن عوامـل چقـدر اسـت ؟ خلاقيت و شخصيت فردي نقش مهمتري دارد يا ساختارهاي اجتمـاعي ؟ اگـر قريحـه را بخـش مهمي از شيوه زندگي بدانيم قريحه مثبت مردم نسبت به برخي کالاها يا فعاليت ها چگونه ايجاد مي شود؟ در شيوه زندگي ساختار مهم است يا عامليت ؟ شيوه زنـدگي جمـع رفتارهـا و ذهنيـت است و مي تواند شامل بخش هاي مختلف زندگي روزمره باشد در تقسيم بندي کلي که دربـاره علل شکل گيري شيوه زندگي انجام شده است مي توان به دو گروه اشاره کرد: الف - گروه پژوهش هايي که عوامل اقتصادي را در نظر گرفته و بـر تحليـل طبقـاتي شـيوه زندگي تاکيد مي کنند.
(اسعدي بيگي ، ١٣٧٩ : ١٢١) 1 Riesman, David علاوه بر اين هجوم آگهي هـاي باعـث علاقـه بـه مظـاهر مـادي شـيوه زنـدگي و مناسـبات اجتماعي جديد شده است ، در آگهي هاي تجاري که اصل رقابت در هر فعاليت موردنظر اسـت پيام گيرنده مي داند که در يک جامعه رقابتي زندگي مي کند و منـافع فـردي بـر منـافع گروهـي اولويت دارد در اين صورت مخاطب تحريک مي شود تا حـدامکان از منـافع خـود دفـاع کنـد.