Abstract:
این تحقیق با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر وفاداری نسبت به نام تجاری در شرکتهای بیمه وابسته به بانکها به انجام رسیده است. جامعه آماری شامل شرکتهای بیمه وابسته به بانکها در شهر تهران است و جامعه پاسخگویان آن عبارتاند از مشتریان و استفادهکنندگان از خدمات شرکتهای مذکور. نتایج تحقیق نشان میدهد که علاقه نسبت به نام تجاری، بیشترین تأثیر را بر مقوله وفاداری مشتریان دارد. البته تعهد نسبت به نام تجاری و رویکردهای عاطفی در بازاریابی رابطهمند استراتژیک نیز در جلب وفاداری مشتریان به طور مستقیم و غیر مستقیم مؤثرند. از میان مؤلفههای بازاریابی رابطهمند استراتژیک، رویکردهای عاطفی بیشترین تأثیر را بر وفاداری مشتریان داشته است. بعد از آن متغیرهایی مانند منحصربهفردبودن، اعتماد و تصویر ذهنی، بیشترین تأثیر را بر وفاداری مشتریان داشتهاند. در این میان متغیر «هزینه تغییر» هیچ گونه تأثیر مستقیم و غیر مستقیم معناداری بر بهبود سطح وفاداری مشتریان نداشته است. این تحقیق با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر وفاداری نسبت به نام تجاری در شرکت های بیمه وابسته به بانک ها به انجام رسیده است . جامعه آماری شامل شرکت های بیمه وابسته به بانک ها در شهر تهران است و جامعه پاسخ گویان آن عبارتاند از مشتریان و استفادهکنندگان از خدمات شرکت های مذکور. نتایج تحقیق نشان میدهد که علاقه نسبت به نام تجاری، بیشترین تأثیر را بر مقوله وفاداری مشتریان دارد. البته تعهد نسبت به نام تجاری و رویکردهای عاطفی در بازاریابی رابطه مند استراتژیک نیز در جلب وفاداری مشتریان به طور مستقیم و غیر مستقیم مؤثرند. از میان مؤلفه های بازاریابی رابطه مند استراتژیک ، رویکردهای عاطفی بیشترین تأثیر را بر وفاداری مشتریان داشته است . بعد از آن متغیرهایی مانند منحصربه فردبودن، اعتماد و تصویر ذهنی، بیشترین تأثیر را بر وفاداری مشتریان داشته اند. در این میان متغیر «هزینه تغییر» هیچ گونه تأثیر مستقیم و غیر مستقیم معناداری بر بهبود سطح وفاداری مشتریان نداشته است .
Machine summary:
"محققینی نظیر تسای 1 بیان میکنند که بازاریابی رابطه مند استراتژیک به طور مستقیم بر بهبود مؤلفه های وفاداری مشتریان و همچنین افزایش علاقه و تعهد آنها نسبت به نام تجاری، کاملا مؤثر است .
• فرضیه ٢: هزینه تغییر نام تجاری (از مؤلفه های بازاریابی رابطه مند استراتژیک )، به شکل معناداری بر «تعهد مشتری نسبت به نام تجاری» مؤثر است .
, 2011 • فرضیه ٣: رضایت از کارایی خدمات ارائه شده (از مؤلفه های بازاریابی رابطه مند استراتژیک )، به شکل معناداری بر «تعهد مشتری نسبت به نام تجاری» مؤثر است .
• فرضیه ٤: رضایت از رویکردهای عاطفی (از مؤلفه های بازاریابی رابطه مند استراتژیک )، به شکل معناداری بر «تعهد مشتری نسبت به نام تجاری» مؤثر است .
• فرضیه ٨: احساس لذت از دریافت خدمات (از مؤلفه های بازاریابی رابطه مند استراتژیک )، به شکل معناداری بر «تعهد مشتری نسبت به نام تجاری» مؤثر است .
• فرضیه ١٢: رضایت از کارایی خدمات ارائه شده (از مؤلفه های بازاریابی رابطه مند استراتژیک )، به شکل معناداری بر «علاقه مشتری نسبت به نام تجاری» مؤثر است .
• فرضیه ١٣: رضایت از رویکردهای عاطفی (از مؤلفه های بازاریابی رابطه مند استراتژیک )، به شکل معناداری بر «علاقه مشتری نسبت به نام تجاری» مؤثر است .
• فرضیه ١٧: احساس لذت از دریافت خدمات (از مؤلفه های بازاریابی رابطه مند استراتژیک )، به شکل معناداری بر «علاقه مشتری نسبت به نام تجاری» مؤثر است ."