Abstract:
بانکداری الکترونیکی که یکی از پیامدهای توسعه فناوری های دیجیتال میباشد، از سابقه چنددا زیدادی در کردور مدا برادوردار نیست. اما به دلیل اینکه بانکداری در جها از شکل سنتیاش به سوی الکترونیکی شد پیش میرود، بنابراین صنعت بانکداری کردور ما نمیتواند به این تغییر گسترده تکنولوژیکی بی تفاوت باشد. در کنار فراهم شد زیر سااتهدای ارتبدا ی و فندی، تدروین بانکدداری الکترونیکی نیازمند فرهنگسازی است. از جمله راهبردهایی که میتواند به فرهنگ سازی کمک کند استفاده از تواناییهای رسانههدای مختلف به ویژه تلویزیو است. مقاله حاضر با هدف بررسی نقش تبلیغات تلویزیونی در توسعه بانکداری الکترونیکی از دیدگاه مرتریا بانک تجدارت شدهر تهدرا در جامعه آماری مرتریا ادمات بانکداری الکترونیکی بانک تجارت شهر تهرا )در 5 مدیریت شعب( و در نمونهای به حجم 384 نفر با روش پیمایری و با استفاده از یک پرسرنامه محقق سااته و با روایی مناسب و اعتباری بالغ بر 0/75 راحدی و اجدرا شدده اسدت و فرضیه اصلی تحقیق در رابطه با تأثیر تبلیغات تلویزیونی در تروین بانکداری الکترونیکی در میا مرتریا باندک تجدارت شدهر تهدرا تأثیر به اثبات رسیده است.
Machine summary:
"اما آیا بـه راسـتی بانـک ها توانسته اند با استفاده از این ابزار گران قیمت و فراگیر به گسترش بانکداری الکترونیکی در میان مشتریان خـود بـه نحـو مناسـب و مطلوب کمک نمایند؟ برای پاسخ یه این پرسش ، محقق بانک تجارت را با توجه به ارتباط کاری با آن به عنوان پرسنل زیـر مجموعـه انتخـاب نمـوده اسـت و سعی دارد تا با بررسی نظرات عده ای از مشتریان این بانک ، نقش تبلیغات تلویزیونی را در توسعه بانکداری الکترونیکـی و توفیـق آن در میزان آگاهی و استفاده مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیکی با توجه به ویژگی های جمعیـت شـناختی و نحـوه پخـش پیـام هـای تبلیغاتی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.
یافته ها و تحلیل الف ) یافته های توصیفی پژوهش حاضر به منظور مطالعه نقش تبلیغات تلویزیونی در توسعه بانکداری الکترونیکی از دیدگاه مشتریان بانک تجارت شهر تهران صورت گرفته است ؛ تعداد کل افرادی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته اند ٣٨٤ نفر بوده و یافته های توصیفی پژوهش به شرح ذیل می باشد: پاسخگویان این پژوهش را بیشتر مردان (٧٥.
نتیجه گیری رابطه بین میزان تماشای تبلیغات تلویزیونی و میزان آگاهی و استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی توسط مشتریان ، تأیید کننـده دیدگاه اندیشمندانی مانند برلسون و جانوویتس است که برای تبلیغات آثار اقتصادی قائل می باشند و حتی آن را بـر عقایـد، ارزش هـا، اطلاعات ، مهارت ها، سلیقه ها و رفتار های ظاهری افراد تأثیر گذار می دانند."