Abstract:
در این تحقیق به ارائ هی مدلی جدید در خصوص ارزیابی کارکنان با د رنظ رگرفتن ویژگ یهای شغلی آنانپرداخته م یشود؛ ب هگون های که کارکنان را ن هتنها براساس ویژگ یهای فردی، بلکه براساس ویژگ یهای شغلی کهدر آن مشغول به کار هستند نیز ارزیابی م یکند. این نکته مه مترین ویژگی این تحقیق نسب تبه موارد مشابه قبلیاست. براساس مدل ارائ هشده، برای دو دست هی ویژگ یهای فردی و ویژگ یهای شغلی، معیارها یهای مربوطه باضرایب مجزایی تعیین م یشود. معیارهای فردی از طریق مطالعات کتابخان های و انتخاب و دست هبندی بخشی ازآنها در سه گروه مدیریتی، اجتماعی و فنی ب هدست آمد هاند. معیارهای شغلی نیز ب راساس نتایج یکی از مطالعاتصور تگرفته انتخاب شده است. ب همنظور تعیین ضرایب معیارهای فردی اصلی و فرعی ب هترتیب از روش مقایساتساده AHP ساده و فازی و برای تعیین ضرایب معیارهای شغلی از روش مقایسات زوجی AHP زوجی روشاستفاده م یشود. در نهایت به هریک از کارکنان در خصوص هریک از معیارهای شغلی و فردی، امتیازاتی(حداکثر 5 امتیاز) داده م یشود. رتب هبندی کارکنان ب راساس ضرایب ویژگ یهای فردی و شغلی و همچنین امتیازانجام م یگیرد. امتیاز نهایی هریک از کارکنان ب راساس میانگین TOPSIS کس بشده، با استفاده از الگوریتمیک TOPSIS حاصل م یشود. کلی هی مراحل فوق در قالب TOPSIS حسابی دو امتیاز ب هدس تآمده از روشطراحی شده است و در VB و با زبان برنام هنویسی Excel سیستم پشتیبان تصمی مگیری در صفح هی گسترد هیسطح دو اداره که از نظر ماهیت کاری با یکدیگر متفاوت هستند، شامل ادار هی خدمات الکترونیک با 6 نفر کارمندو ماهیت کار اجرایی و ادار هی حراست با 30 نفر کارمند و ماهیت کار نظارتی پیاد هسازی شده است
Machine summary:
"برگزاری جلسه عمومی پیش از اجرای پروژه شناخت وضعیت موجود برگزاری جلسات تخصصی مدیران دوایر دریافت تأییدیه ی طرح شناخت ارائه مدل های موفق اجرا در صنایع مشابه طراحی فرایندها دانش کافی کارشناس در ارتباط با فرایند درنظرگرفتن فرایندهای خاص سازمان طراحی فرایندها با دیدگاه توسعه ی آتی مشخصه های متناسب سازی ایجاد ماژول های اجرایی فرایندهای خاص خدمات نرم افزار امکان افزایش سیستم های نرم افزاری دیگر استقرار سیستم های تهیه گزارشات خاص مورد نیاز سازمان یکپارچه ی طلاعات ارائه ی جزوه و یادداشت های آموزشی مدیریت امکان ورود اطلاعات تستی در نسخه ی آموزشی ارائه مدل های اجرایی در صنایع مشابه آموزش متناسب با سطوح دانش مختلف آموزش کاربران استفاده از نظرات مفید کاربران افزایش تعداد جلسات آموزش عملی کارشناس با مدرک مرتبط و تجربه ی کافی امکان دسترسی به کارشناس در ساعات خارج ارائه ی مدرک پایان دوره آموزش تهیه و ایجاد گزارشات جدیدبه وسیله ی ارتباط با دیگر امکان لینک با دیگر امکانات مایکروسافت امکان ارتباط با دیگر سیستم های موجود نمودار١.
٩ بهبود مورد نیاز (٥ ١٣٩٢ نتیجه گیری و پیشنهادات همان گونه که ملاحظه می شود با توجه به مقادیر به دست آمده از مدل حل شده ی تحلیل پوششی داده های لاول و پاستر، از آنجایی که واحد خدمتی ٦ و ١٧ به عنوان مجموعه های مرجع ٥ واحد تصمیم گیرنده ی ١٢ محسوب می شوند، از این رو میزان هدف گذاری بهبود با استفاده از روابط یادشده به دست آمده است و یزان بهبود مورد نیاز از تفاضل میزان شاخص های هدف گذاری و میزان آن شاخص در واحد خدمتی مورد نظر حاصل می شود."