Abstract:
هدف از این پژوهش، بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی در سازمانهای ورزشی ایران است. روش انجام این پژوهش از نوع همبستگی میباشد. 370 نفر کارشناس و مدیر از سازمانهای ورزشی ایران بهعنوان نمونه انتخاب شدندنتایج نشان میدهد که رابطۀ مثبت، متوسط و معناداری بین دو متغیر فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی در سازمانهای ورزشی (وزارت ورزش و جوانان، فدراسیونهای ورزشی و ادارۀ کل تربیتبدنی مدارس) وجود دارد و میتوان نتیجه گرفت با تقویت، گسترش و بهکارگیری فناوری اطلاعات میتوان یادگیری سازمانی در سازمانهای ورزشی ایران را توسعه داد و بهبود بخشید.
Machine summary:
"001 سازمان های ورزشی خدمات اینترنتی ٠٦٠٨ ٠١٧٣ ٢٤١ ٠٠١٧ ایران استفاده از نرم افزارهای اداری ٠١٦٨ ٠٠٣٤ ٠٥٢٦ ٠٥٩٩ آشنایی با مهارت های فناوری اطلاعات ٠١٧٧- ٠٠٢٧- ٠٤٤٢- ٠٦٥٩ بحث و نتیجه گیری یافته ها نشان دادند بین فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی در سازمان های ورزشی ایران (وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون های ورزشی و ادارة کل تربیت بدنی مدارس ) رابطۀ معنادار، متوسط و مثبتی وجود دارد.
در پژوهش حاضر، در نتیجۀ توجه به مؤلفه های تشکیل دهندة متغیر فناوری اطلاعات شامل : حمایت از توسعه و تبادل اطلاعات ، میزان دسترسی به ابزارهای فناوری، میزان استفاده از خدمات اینترنتی، میزان استفاده از نرم افزارهای اداری و میزان آشنایی با مهارت های فناوری ، رابطۀ معناداری بین این مؤلفه ها و یادگیری سازمانی در سازمان های ورزشی ایران دیده شد.
در پژوهش حاضر، مؤلفه های استفاده از فناوری اطلاعات شامل : حمایت از توسعه و تبادل اطلاعات ، میزان دسترسی به ابزارهای فناوری، میزان استفاده از خدمات اینترنتی، میزان استفاده از نرم افزارهای اداری و میزان آشنایی با مهارت های فناوری، با یادگیری سازمانی در سازمان های ورزشی ایران به پژوهش گذاشته شد و مشخص گردید که رابطۀ معناداری بین این مؤلفه ها و یادگیری سازمانی وجود دارد.
Study the relationship between organizational learning and use of information and communication technologies in the Islamic Azad University of Garmsar."