Abstract:
هدف از اجرای این پژوهش بررسی رابطه رهبری توزیع شده با خوش بینی علمی معلمـان مـدارس ابتـدایی پسـرانه د لتی شهر تهران بود. روش پژوهش ، توصیفی – همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش را تمامی معلمـان مـ ارس ابتدایی پسرانه د لتی شهر تهران در سال تحصیلی ٩٤-٩٣ تشکیل می د دند (٧٨٤٨ نفـر). بـرای تعیـین حجـم نمونـه از فرمول کوکران استفاده شد و تعداد ٣٦٦ نفر به عنـوان نمونـه انتخـاب شـدند کـه گـزینش آن هـا بـا اسـتفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و طبقه ای انجام شد. جمع آ ری داده ها براساس دو پرسشنامه رهبری توزیـع شـده و خوش بینی علمی معلمان صورت گرفت که ضریب آلفای کرونباخ آن هـا بـه ترتیـب ٠.٨٧ و ٠.٩٢ بـه دسـت آمـد. جهت تعیین روایی پرسشنامه ، از روایی محت ایی و سازه اسـتفاده شـد. تجزیـه و تحلیـل داده هـا بـه کمـک نـرم ا ـزار SPSS نسخه ٢٢ صورت پذیرفت . نتایج پژوهش نشـان داد کـه وضـعیت ره ـری توزیـع شـده و خـوش بینـی علمـی معلمان ابتدایی پسرانه د لتی شهر تهران بالاتر از حد متوسط و میانگین نظری قرار دارد و بین رهبـری توزیـع شـده بـا خوش بینی علمی معلمان رابطه مثبت و معناداری در سطح ٠.٠ وجود دارد.همچنین یافته های پژوهش نشان داد کـه از بین هفت بعد رهبری توزیع شده ؛ابعاد تعامل مبتنی بر اعتماد، فرهنگ مدرسه ،عمل رهبری ، حمایـت همـه جانبـه و ارزیابی و توسعه حرفه ای هر یک به ترتیب ٠.٢٨ ٠.١ ٠.٢ ٠.١ ٠.١ خوش بینی علمی معلمـان را پـیش بینـی می کنند و روی هم رفته ٠.٦٥ از خوش بینی علمی معلمان را تبیین می نماینـد ولـی دو بعـد ماموریـت و تصـ یم گیـری مشترک پیش بینی کننده مناسبی برای خوش بینی علمی معلمان نمی باشند.
Machine summary:
"Keywords: meta-analysis, critical thinking, academic achievement, index 8 Abstract Quarterly Journal of Educational Leadership & Administration Islamic Azad University Garmsar Branch Vol. 9, No4, Winter 2015, No. 34 The relationship of quality of working life in the school and self- efficacy with school engagement among the girl school students Adel Zahed, Seyedeh Haedeh Karimri Uosefi, Mehdi Moeinikia Abstract The present study examined the relationship between quality of work life at school and self-efficacy with school engagement among female students was.
Keywords: Intelligent Management, Empowerment, Islamic Azad University Abstracts In English Table of contents Relationship of Intelligence Management with Organizations Empowerment (Case study: Islamic Azad University) Davood Hosseinzadeh, Alireza Tousi 9-23 The relationship of quality of working life in the school and self-efficacy with school engagement among the girl school students Adel Zahed, Seyedeh Haedeh Karimri Uosefi, Mehdi Moeinikia 25-42 Relationship between critical thinking and academic achievement indexes: Meta-analysis Salar Abdolmaleki, Javad Mesrabadi, Abolfazl Farid 43-62 The relationship between spiritual intelligence and self-efficacy among teachers of primary schools in Hamedan Siroos Ghanbari, Madineh Hemmati 63-79 The Relationship between Organizational Justice with Organizational Trust and Organizational Citizenship Behavior among Employees of Government Universities in Shiraz City Mohammadali Nadi, Nafiseh Golshirazi, Sara Farahgol 81-93 The impact of interactive class-oriented management style of math anxiety students’ sixth grade elementary Zohrab Najafi, Ehsan Azimpoor 95-110 The effect of jigsaw teaching strategy on academic achievement and retention Akbar Hedayati."