Abstract:
این پژوهش با هدف دستیابی به سنجۀ اندازهگیری ارزش ویژۀ برند مشتریمحور در صنعت بیمه انجام شده است. چارچوب اولیۀ پژوهش از طریق مبانی نظری، تحقیقات انجامیافته و مراجعه به مدیران بازاریابی، کارشناسان و نخبگان در صنعت بیمه تدوین و اعتبار آن نیز از طریق مراجعۀ مجدد به خبرگان دراینزمینه مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش تحلیل مفهوم به روش آمیخته، در دو مرحله انجام پذیرفته است. در مرحلۀ اول (کیفی) پژوهشگر با استراتژی تئوری داده بنیاد و انجام مصاحبههای عمیق از مدیران بازاریابی، کارشناسان و نخبگان در صنعت بیمه به شناخت سنجهها دراینرابطه اقدام نموده و این کار تا اشباع دادهها ادامه یافت، سپس در مرحله دوم (کمی) این سنجهها در معرض قضاوت جامعۀ آماری (مشتریان شرکت بیمۀ مورد بررسی در شهر تهران)، قرار گرفت و میزان اهمیت هریک از آنها مشخص گردید. نتایج نشان داد که ابعاد ارزش ویژۀ برند مشتریمحور در صنعت بیمه شامل ارتباط با برند، عملکرد، قابلیت اعتماد، ارزش، دلبستگی و تصویر اجتماعی است.
Machine summary:
نتایج نشان داد که ابعاد ارزش ویژة برند مشتریمحور در صـنعت بیمـه شامل ارتباط با برند، عملکرد، قابلیت اعتماد، ارزش، دلبستگی و تصویر اجتماعی است .
در نتیجه پژوهش حاضـر، بـا هـدف دسـتیابی بـه سنجه اندازهگیری ارزش ویژة برند مشتریمحور در صنعت انجام شده است .
در این پژوهش مفهوم ارزش ویـژة برنـد در دو بازار جداگانه مورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاصل از بررسیها نشان داد که ابعاد برند در دو بازار با یکدیگر متفاوت است .
سپس در مرحله دوم پژوهش (مرحله کمی ) پرسش نامه محقق سـاخته بـرای طراحـی الگـوی ارزش ویژة برند مشتریمحور در اختیار مشتریان شرکت بیمه مورد بررسی در شهر تهـران قرار گرفت و با استفاده از نرمافزار LISREL و مدلسازی معادلات سـاختاری بـه تحلیل دادههای پرسش نامه پرداخته شد.
همانطورکه بیان گردید، هدف این پژوهش دستیابی به سـنجه انـدازهگیـری ارزش ویژة برند مشتریمحور در صنعت بیمه است .
نتایج به دست آمده از تحلیل دادههـای پژوهش نشان میدهد که ابعاد ارزش ویژة برند مشتریمحور در صنعت بیمه کشور عبارتاند از: ارتباط با برند، عملکرد، قابلیـت اعتمـاد، ارزش، دلبسـتگی و تصـویر اجتماعی.
که دراین میان بعد قابلیت اعتماد با ضریب معنـاداری ١٥/١٤، بیشـترین و بعـد عملکـرد بـا ضـریب معنـاداری ٦/٧٩ کمتـرین تـأثیر را در ارزش ویـژة برنـد مشتریمحور در صنعت بیمه دارد که این نشان میدهد قابلیت اعتمـاد بـه ایـن دلیـل مهم است که مشتریان برای برندهای مورد اعتماد، ارزش بیشتری قائل اند و بالعکس نداشتن اعتماد به برند از ارزش ویژة برند میکاهد.
Investigating attitudes towards three South American destinations in an emerging long haul market using a model of consumer-based brand equity (CBBE).