Abstract:
این پژوهش با هدف بازنگری نظام موجود ارزیابی عملکرد ادارات تربیت بدنی و فوق برنامه انجام شد. روش تحقیق از نوع توصیفی-تحلیلی است و اطلاعات مورد (EFQM) دانشگاه ها نیاز به شکل میدانی جمع آوری گردید. جامعه آماری مدیران ادارات تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه ها، اعضا هیات علمی دانشگاه ها و ارزیابان اداره کل تربیت بدنی وزارت علو م،تحقیقات و فناوری بودند که در مرحله نظر سنجی در خصوص نحوه ی ارزیابی تعداد 87 نفر و در مرحله دلفی جهت بازنگری معیارها تعداد 25 نفر به طور هدفمند براساس مدرک تحصیلی و سابقه ی کار انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه های محقق ساخته بودکهروایی صوری و محتوایی آنها توسط گروهی از اساتید و اعتبارآنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (به تأئید شد. یافته ها نشان داد شرکت کنندگان از نحوه ی ارزیابی (α=0/76 ،α=0/ ترتیب 89 رضایت نسبی داشته و بررسی روایی و اعتبار پرسشنامه ی موجود را از ضروریات جهت بهبودارزیابی دانستند. در مرحله ی دلفی خبرگان پس از دو مرحله به اجماع نظر و معیار نسبت دانشجویان شرکت کننده در فعالیت های ورزشی درون (W=0/ رسیدند( 707 دانشگاهی را به عنوان با اهمیت ترین و تعداد طرح های پژوهشی اجرا شده را به عنوان کم اهمیت ترین معیارها جهت ارزیابی عملکرد عنوان نمودند. خبرگان اضافه نمودن معیار سرانه ی فضاهای ورزشی و نسبت هزینه کرد بودجه ی عمرانی به کل دانشجویان را ضروری را خواستار شدند. تغییر و جابجایی EFQM دانستند و تغییر در میزان امتیاز هر یک از ابعاداز اساسی ترین نتایج تحقیق بود به گونه ای که EFQM معیارهای ارزیابی عملکرد پرسشنامه عملکرد را واقعی تر مورد سنجش قرارخواهد داد. EFQM پرسشنامه ی جدید عملکرد را واقعی تر مورد سنجش قرارخواهد داد.
Machine summary:
"انتقال به بعد فرآیندها وجود شناسنامه از اماکن ورزشی انتقال به بعد فرآیندها وجود تجهیزات ایمنی وحفاظتی سالن هاو فضاهای -ورزشی انتقال به بعد فرآیندها وجود چک لیست های نظارتی استاندارد برای حفظ ،نگهداری ،تعمیر سالن ها وامکانات انتقال به بعد فرآیندها تهیه و ارائه گزارش های تحلیلی در رابطه با برنامه های عملیاتی مدیریت تربیت بدنی به ریاست دانشگاه و اداره کل وزارت متبوع در هر سال انتقال دو معیار به بعد خط مشی واستراتژی و ادغام و تغییر آنها به عنوان " تهیه و ارائه گزارش های تحلیلی در رابطه با برنامه های علات مدییت تبت بدن به یاست دانشگاه و اداه کل وزات ارائه گزارش عملکرد تربیت بدنی دانشگاه به صورتمکتوب میی ر ری ی ر ر رمتبوع در هر سال " تعداد کلاس های اموزشی رشته های مختلف ورزشی در یک سال برای دانشجویان انتقال به بعد کارکنان و تغییر به عنوان " نسبت تعداد کلاس های آموزشی ورزشی برگزار شده به کل دانشجویان " هزینه کرد کلی بودجه جاری ورزش دانشگاه در طی یکسال براساس سرانه ورزش دانشجویی انتقال به بعد منابع و مشارکتها و تغییربه عنوان " نسبت هزینه کرد بودجه جاری ورزش به کل دانشجویان " تعداد تیم های ورزشی اعزام به مسابقات قهرمانی یاالمپیاد های دانشگاه ها تغییر به عنوان " نسبت تعداد تیم های ورزشی اعزام شده به مسابقات قهرمانی به کل دانشجویان " ساعات کارکرد ورزش فوق برنامه دانشگاه برایدانشجویان و کارمندان در طول هفته تغییر به عنوان "مدت زمان استفاده ازفضاهای ورزشی به ساعت در هفته " داشتن بیمه ورزشی برای دانشجویان ،مربیان واماکن ورزشی حذف بحث و نتیجه گیری سیستم های ارزیابی عملکرد به عنوان ابزاری برای سنجش میزان دستیابی سازمان ها به اهداف و تعیین نقاط ضعف و قوت سازمان ها در جهت انجام اقدامات اصلاحی به منظور بهبود فرآیندها از اهمیت فراوانی برای مدیریت سازمان ها برخوردارند و هر سیستم ارزیابی عملکرد دارای معیارهایی به منظور ارزیابی عملکرد است که توانایی و مناسب بودن این معیارها در اثربخشی و کارایی سیستم ارزیابی ، تأثیر فراوان و اهمیت زیادی دارد."