Abstract:
هدف از انجام پژوهش حاضر ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی از دیدگاه بیمه شدگان و مستمری بگیران استان ایلام میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی می باشد و با توجه به موضوع در زمره
تحقیقات توصیفی تحلیلی می باشد. برای جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانه ای و پرسشنامه بهره گرفته شد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی است که از خدمات الکترونیکی این سازمان استفاده میکنند. با توجه به نامحدود بودن حجم جامعه آماری، جهت تعیین حجم نمونه مورد مطالعه از فرمول کوکران در حالت جامعه نامعلوم استفاده می شود که بر اساس این فرمول حجم نمونه برابر با 384 نفر از بیمه شدگان و مستمری بگیران خواهد بود. ابزار تجزیه و تحلیل داده ها نرم افزارSPSS می باشد.از آزمون تی جهت تأیید یا رد فرضیه ها استفاده گردید. نتایج نشان میدهد که کیفیت بعد کارایی ، بعد قابلیت اتکا، بعد تامین سفارشات الکترونیکی ، بعد حفظ اسرار شخصی، بعد پاسخگویی خدمات الکترونیکی، بعد تماس و بعد جبران خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی از دیدگاه بیمه شدگان و مستمری بگیران مطلوب است. یعنی تمامی فرضیات پذیرفته شدند.
Machine summary:
لذا با توجه به نقش کيفيت خدمات الکترونيکي سازمان تامين اجتماعي در اين تحقيق سعي شده است تا به اين سوال پاسخ دهيم که ارزيابي مشتريان سازمان تامين اجتماعي (مستمري بگيران و بيمه شدگان ) استان ايلام از کيفيت خدمات الکترونيکي اين سازمان چگونه است ؟ اهميت و ضرورت پژوهش صنعت بيمه به دليل کاربرد وسيع آن در جامعه ، يکي از مهمترين بخش هاي خدماتي کشور است .
با توجه به ناملموس بودن خدمات ، توسعه کيفيت و کميت خدمات الکترونيکي به عنوان يکي از مزيت هاي رقابتي براي سازمان تامين اجتماعي تبديل شده است که اين سازمان بايستي با اجراي چنين استراتژي رقابتي عملکرد خود را ارزيابي نمايد تا بتواند در مسير توسعه و ارائه خدمات بهتر و بيشتر به مشتريان خود گام بردارد.
بنابراين لزوم به کار گيري استفاده از خدمات الکترونيکي در سازمان اجتماعي ما را بر آن داشت تا در اين تحقيق به ارزيابي کيفيت خدمات الکترونيکي سازمان تامين اجتماعي از ديدگاه مشتريان (بيمه شدگان و مستمري بگيران ) استان ايلام بپردازيم .
فرضيات فرعي : ــ کيفيت قابليت اتکاي خدمات الکترونيکي سازمان تامين اجتماعي از ديدگاه بيمه شدگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي استان ايلام بيشتر از حد متوسط است .
ــ کيفيت حفظ اسرار شخصي خدمات الکترونيکي سازمان تامين اجتماعي از ديدگاه بيمه شدگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي استان ايلام بيشتر از حد متوسط است .
7), "Assessing international tourists’ perceptions of service quality at Air- Mauritius", International Journal of Quality & Reliability Management, Vol. 24 No. 5, pp.
Re-assessment of E-S-Qual and E-Recs-Qual in a pure service setting, International Journal of Business Research, Vol. 63 No. 7, pp 232-240.