Abstract:
فعاليت در زمينه بازاريابي الكترونيكي نيازمند بررسي دقيق و ارزيابي هاي فني و
اقتصادي است. استفاده از مدل هاي بازاريابي و اصلاح آنها و يا ارائه مدل هاي
جديد بازاريابي مي تواند به هدفمند شدن و ساختار يافتگي فعالي تهاي سازمان در
اين زمينه كمك كند. در اين مطالعه چهار مدل مختلف براي بازاريابي الكترونيكي
مطرح شده و با استفاده از روش تصميم گيري با معيارهاي چندگانه كيفي (ياگر) و
نظرات خبرگان مدل بازاريابي شبكه اي (Ss4) براي استفاده در صنايع پائين دستي
پتروشيمي مناسب تشخيص داده شد و بر اين اساس ايجاد يك پورتال جامع
بمنظور افزايش سهم بازار و سهم مشتري صنايع پائين دستي داخلي و جذب آمار
و اطلاعات بازار پيشنهاد شد.
Machine summary:
"تلفیق نوع سوم: ایجاد شبکه هایی از تأمین کنندگان که به کسب و کار کمک کنند، فعالیت های پشتیبانی و دیگر فعالیت ها ٤- سیستم : فناوری، نیازهای تکنیکی و مدیریت وبسایت نرم افزار، سخت افزار، پروتکل های ارتباطی ، مدیریت محتوی، خدمات سیستم ، مدیریت سایت ، تصمیمات میزبانی ، سیستم های پرداخت ، تحلیل بازدهی (کارائی ) شکل شماره ٣: آمیخته بازاریابی شبکه ای Ss٤[٢٠٠٢٥٧ ,Constantinides] هدف از ارزیابی عوامل فوق ارزیابی قابلیتهای تجاری آنها ( اندازه گیری ROI فعالیتهای برخط ) نیست ؛ بلکه توضیحی است برای روشهای اعمال آمیخته بازاریابی شبکه ای .
مدل بر این واقعیت تأکید دارد که اهداف استراتژیک فعالیت های برخط باید درجهت اهداف استراتژیک سازمان ، تدوین شوند ب ) سطح عملیاتی : در سطح عملیاتی WMM روشی برای طرح ریزی واقعی و برنامه های بازاریابی شبکه ای سازگار ارائه می کند، هدف اولیه از برنامه ریزی عملیاتی توسعه بازارمحور، کارا، منعطف و نمای برخط یکپارچه است .
١. حیطه عمل : موضوع این قسمت یک مشخصه استراتژیک اولیه است و براساس چهار عامل زیر تصمیماتی را طرح ریزی می کند: الف : اهداف استراتژیک و عملیاتی فعالیت بر خط ب : تشخیص بازار شامل اندازه گیری پتانسیل بازار و تشخیص یا دسته بندی توانائی ذینفعان سایت ج : میزان آمادگی سازمان برای تجارت الکترونیکی د: نقش راهبردی بازرگانی الکترونیکی برای سازمان ٤."