Abstract:
مقدمه و هدف پژوهش: توانمندسازی روانشناختی از مهمترین مباحث توسعه منابع انسانی و متأثر از عوامل عدیدهای است که از آن میان میتوان به مدیریت دانش اشاره نمود. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت دانش و توانمندسازی روانشناختی منابع انسانی در شهرداری تهران میباشد.
روش پژوهش: نوع تحقیق کاربردی بوده و از بعد روش توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، کارکنان ستادی این سازمان به تعداد 5480 نفر بوده است، که تعداد 359 نفر به طور تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شدهاند.
یافتهها: از میان مؤلفههای مدیریت دانش، مؤلفههای ایجاد دانش، ثبت دانش و انتشار دانش با شدت تأثیر نتیجهگیری: 0/95 بیشترین تأثیر را بر متغیر توانمندسازی روانشناختی دارا میباشند.
بررسی نتایج نشان داد که مدیریت دانش و مؤلفههای آن بر توانمندسازی روانشناختی منابع انسانی اثرگذار است.
Introduction and purpose of the research: Psychological empowerment is one of the most important issues in the development of human resources and it's influenced by numerous factors of which can be point in knowledge management. The present research investigates the Relation between of knowledge management and the psychological empowerment of human resources in municipality of Tehran.
Research type: Research type is applied and on the other hand descriptive- Correlation.
Results: Between KM's Components, Creation Knowledge, capture knowledge and Dissemination Knowledgehave the most impressible effect (0.95) on psychological empowerment.
Conclusion: The results of research showed that knowledge management has significant effect on psychological empowerment.