Abstract:
مقاله حاضر به مروری کلی در باب اقناع و نفوذ اختصاص یافته است و ضمن بررسی فرآیندهای اقناع، نمونهای از موفقیت یا شکست این فرآیند را ارائه میکند. سپس به ارائه توصیههای عملی در باب تحلیل مخاطب هدف میپردازد. این کار نیازمند شناسایی و پالایش ویژگیها و مشخصههای مخاطب هدف است، برای نمونه، تضمین بالاترین سطح همگنی ممکن در میان مخاطب هدف. ارزیابی توانایی مخاطب هدف برای نشان دادن تغییر رفتاری مطلوب نیز ضروری است. بنابراین، درک نگرشها، باورها و ارزشهای مخاطب هدف نیز بخشی مهم از تحلیل مخاطب هدف به شمار میرود که در ادبیات عملیات روانی از آن غفلت شده است. همچنین بر مبنای وضعیت و آسیبپذیریهای مخاطب هدف، تحلیلی از بهترین مسیر دستیابی به اقناع عرضه شده است. استدلال کلی عبارت است از نقش مهم مخاطبان هدف در هنگام طراحی پیامهای اقناعکننده، صرفنظر از اینکه پردازشی عمیق یا سطحی از مخاطبان هدف صورت گرفته باشد. در پایان، به بررسی ویژگیهای پیامهای اقناعکننده پرداخته شده، و بسته به توانایی و انگیزه مخاطب هدف، به تکنیکهای خلق پیامهای تاثیرگذار اشاره شده است. برای طراحی مناسب پیام باید به توانایی احتمالی آن برای تاثیرگذاری بر مخاطب هدف توجه داشت.
Machine summary:
"در طراحی چنین پیام هایی باید به ملاحظات زیر توجه داشت : 1 US spsyops - آیا پیام (استدلال ) اصلی دارای پیام های (استدلال های) حمایتی است ؟ - چه تعداد پیام (استدلال ) حمایتی وجود دارد؟ - آیا شواهدی برای حمایت از استدلال (پیام ) وجود دارد؟ - شواهد حمایتی به چه میزان عینی هستند؟ - آیا شواهد باعث تشدید رفتار مخاطب هدف میشوند؟ - آیا مخاطب هدف به طور شخصی چنین شواهدی را تجربه کرده است ؟ آیا مخاطب هدف به طور غیرمستقیم در معرض شواهد قرار گرفته است ؟ - آیا شواهد به نتیجه گیری منسجمی ختم میشوند؟ آیا شواهد ماهیت تأییدی و اثباتی دارند؟ - افرادی که شواهد را گزارش میکنند (یعنی منبع ) از چه اعتباری در میان مخاطبان هدف برخوردارند؟ - آیا فرد بیطرف و منصفی در حوزة نفوذ مخاطب هدف وجود دارد که با شواهد تأیید کنندة استدلال (پیام ) موافق باشد؟ جدول ٢٠: نمونه ای از پیام (استدلال ) قوی و ضعیف زمینه کلی/ یا هدف پیام استدلال (پیام ) قویتر استدلال (پیام ) ضعیف تر غرب یک معضل است غرب در راستای منافع مردم ایران عمل نمیکند.
جدول زیر قواعدی را ارائه میدهد که میتوانند پیام هایی را که با توجه اندکی از سوی مخاطب مواجه میشوند اقناع کننده سازند: جدول ٢٣: تکنیک های مورد استفاده در وضعیت پردازش سطحی ویژگیهای پیام هایی اقناع کننده تبیین نظری مثال از رسانه ها نمونه هایی از اجرای عملیات روانی تعمیم های برجسته واژگانی که دارای بار احساسی هستند و مفاهیم یا باورهای ارزشی را در نبود واقعیات یا دلایل نشان میدهند (مانند افتخار، شکوه ، عشق به میهن یا خانه ) پیام های سیاسی پیام هایی که رفتارهایی را برای ارتقای آزادی یا مردم سالاری ترویج میکنند."