Abstract:
رسانههای جمعی (همراه فرمانده)، اگر به طور کارآمد به کار گرفته شوند، میتوانند موثرترین ابزار در دسترس یک فرمانده عملیاتی برای جلب حمایت مردم و مقابله با تبلیغات دشمن باشند. یک فرمانده عملیاتی با به کارگیری رسانههای همراه نه تنها وظایفی را که از ردههای بالای فرماندهی مقرر گردیده انجام میدهد بلکه از یک امتیاز قدرتمند نیز استفاده میکند. ثابت شده است که رسانهها در انتشار وسیع اطلاعات فوقالعاده موفقاند. این اطلاعات برای بیشتر مردم منبع اصلی خبر محسوب میشود که از آن برای شکلگیری عقاید خود در مورد درگیریهای کشور مطبوع خود استفاده میکنند. از آنجایی که نظر عموم جامعه نفوذ درخور توجهی در تصمیمگیرندگان ملی و رهبری جامعه دارد، موفقیت کلی ماموریت به شکلی حیاتی به توانایی فرماندهان عملیاتی در آگاهسازی دقیق مردم از آخرین دستاوردهای عملیات نظامی بستگی دارد. در سالهای اخیر رسانههای جمعی (همراه فرمانده) قدرت روزافزونی پیدا کردهاند که این تا حدودی به دسترسی رو به افزایش آنها به عملیات نظامی و بخشی نیز به پیشرفتهای فناوری مربوط میشود. اکنون پوششهای خبری زنده حتی از دور افتادهترین مناطق دنیا نیز میسر است. از عملیات عراق به عنوان مثالی گویا برای نشان دادن مزیتهای به کارگیری رسانهها برای فرماندهان عملیاتی در جلب حمایت مردم و مقابله با تبلیغات استفاده خواهد شد. این مقاله به ترتیب نشان خواهد داد که رسانههای جمعی (همراه فرمانده) تاثیر شگرفی روی فرماندهان عملیاتی داشته و میتوانند برای آنها خدمات ارزشمندی ارائه دهند. دست آخر اینکه برنامه رسانه همراه موثرترین امتیاز برای افزایش حمایت مردمی و خنثیسازی تبلیغات دشمن محسوب میشود. بهکارگیری صحیح و برخورد محتاطانه با رسانه همراه میتواند پاداشی قدرتمند با سرمایهگذاری اندک ارائه نماید. در حالیکه ضعف در تخصیص توجه کافی به این نوع رسانه میتواند به پوششهای خبری زیانبار منجر شود که نهایتا موفقیت یک فرمانده عملیاتی در نیل به اهداف خود را تحت تاثیر قرار دهد.
Machine summary:
"این مقاله درباره اهمیت رسانه همراه برای فرمانده عملیاتی بحث کرده و روی رسانه های جمعی امریکا و توانایی آنها در تأثیر گذاشتن بر نظرات مردم کشور مورد اشاره ، متمرکز خواهد بود.
سرانجام این مقاله با ارائه مباحث متقابل نتیجه گیری خواهد کرد که برنامه رسانه های خبری گروهی (همراه ) مؤثرترین منبع در دسترس برای جلب حمایت جامعه و مقابله با تبلیغات محسوب میشود.
اگر حمله باعث خسارتهای جنبی می شد ولی به دستگیری یا کشته شدن فرد مورد نظر به دلیل حضور نداشتن وی در هدف مزبور نمی انجامید، به چشم میلیونها امریکایی که در خانه خود شاهد صحنه نبرد بودند ولی ممکن بود نتوانند این تصویر بزرگ تر را درک کنند که افراد جنایتکار فراری باعث افزایش خطر برای نیروهای خودی خواهند بود، این مسئله چگونه جلوه گر میشد؟ از طرف دیگر، اگر حمله فقط بر اساس اطلاعات کاملا متقاعدکننده صادر میشد، تا چه زمانی ممکن بود نبرد به درازا بکشد؟ این مسئله به این معنی نیست که در صورت حضور نداشتن رسانه های جمعی (همراه ) فرماندهان عملیاتی مخاطرات بزرگ تر را انتخاب خواهند کرد یا مجبور خواهند بود از گزینه های فاقد مآل اندیشی پیروی نمایند.
"Joint Doctrine for Information Operations," Joint Publication 3-13, II-6; William Branigin, "A Brief, Bitter War for Iraq’s Military Officers," Washington Post, 27 April 2003, sec."