Abstract:
با وجود مطالعات و تحقیقاتی که در زمینـه ایمنی کاربران موتورسیکلت انجام شده، متاسفانه باز هم شاهد افزایش تلفات موتورسیکلت سواران در معابر درونشهری و برونشهری هستیم . از این رو لزوم بررسی و تحقیق درباره حوادث موتورسیکلت سواران با هدف کاهش تلفات حوادث موتورسیکلت سواران احساس می شود. لذا این تحقیق با هدف ارائه مدل تجزیه و تحلیل تصادفات موتورسیکلت در شهر قم در جهت کاهش تصادفات و بررسـی رابطـه میـان تصـادفات وسایل نقلیه مختلف با موتورسیکلت و خصوصیات ترافیکی ، راننده، وسیله نقلیه ، جاده، نحوه 115 تصـادف و شرایط محیطی در معابر شهری و درنهایت شناسایی عوامل موثر در شدت و افزایش این تصادفات انجام شده است . این تحقیق ، از لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ نوع، توصیفی – تحلیلی می باشد. در این راستا با استفاده از آمار تصادفات موتورسیکلت سـال ١٣٩٢ معابر شهری قم و استخراج خصوصیات تصـادفات موتورسیکلت سواران از آن و نیز با استفاده از مدل رگرسـیون لجسـتیک، تحلیـل تصادفات از لحاظ منجر به جرح یا منجر به فوتبودن آن انجام شده است . در نهایت ، از میـان ١١٢متغیر مستقل ، فقط ١٤ متغیر در سـطح خطـای کمتـر از ٥درصـد و بـا ٩٥درصد اطمینان تاثیرگذار بودهاند. با مدل به دست آمده، پارامترهایی نظیـر زمان ( ٥-٧ ) بامداد، وضعیت روشنایی ، عرض معبر، نحوه برخورد، رنگ لباس، نوع وسیله نقلیه درگیر در تصادف با موتورسیکلت سوار، سن راننده، شرایط و وضعیت معبر بیشترین حساسـیت را داشته اند. درنهایت توصـیه هـایی در جهـت کـاهش اثـرات عوامـل افزاینده و استفاده از اثرات عوامل کاهنده تصادفات ارائه شد.
Machine summary:
"زمانی که از خودروهای برقی باتری دار برای توزیع کالا استفاده می شود، عموما زمان شارژ آنها در طول شب اتفاق افتاده و به منظور استفادة بهینه از زمان رانندگان و ٩٩ مسائل امنیتی از ایستگاه های عمومی شارژ تنها در زمان نهار برای این کار استفاده می شود.
Mak, Rong & Shen / الف - سهم بازار: فروش جهانی خودروهای مسافری برقی هیبریدی پلاگین و باتری دار تقریبا ١٠٠٠٠ عدد در سال ٢٠٠٩، ٤٥٠٠٠ در سال ٢٠١١، ١١٠٠٠٠ در سال ٢٠١٢ و ٢١٠٠٠٠ در سال ٢٠١٣ که در این سال سهم این نوع خودروها از بازارهای ملی به زحمت به یک درصد رسیده است .
Feng & Figliozzi / برقی برای پخش و توزیع کالا به زمینة مورد استفادة آنها بستگی دارد، اما هزینه های بالای خرید باتری ها عمده ترین سد در مقابل رقابتی بودن این خودروهاست .
در حقیقت ، بازار دست دوم و ارزش باقیماندة خودروهای برقی با توجه به عمر محدود باتری ها و امید به پیشرفت فن آوری ناشناخته است و خریداران را نسبت به تصمیم خرید خود دلسرد می کند و شرکت های لیزینگی هم به همین دلیل ١٠٨ نسبت به سرمایه گذاری در این بخش بی میل هستند.
٤. کاهش چشمگیر آلودگی هوا و صوتی خودروهای برقی باتری دار، استفاده از آنها در محیط های شهری را بسیار توجیه پذیرتر می کند و این ویژگی دلیل عمده ای برای اختصاص مشوق به این محصول است ."