Abstract:
رشد سریع تعداد رقبای پیچیده و جدید، حس بیاعتمادی نسبت به روش های سنتی در مدیریت شرکت ها، خروج جمعی از بهترین و درخشانترین کارمندان از شرکت جهت تبدیل شدن به کارآفرینان کوچک ، رقابت بین المللی، کوچک کردن شرکت های بزرV و میل عمومی به بالا بردن بازدهی و بهره وری. هدف تحقیق پیش رو بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی در بین کارکنان شعب بانک تجارت استان فارس در سال ١٣٩٦ می باشد این تحقیق از نظر هدف ، کاربردی و از نظر ماهیت گردآوری داده ها از نوع پیمایشی می باشد و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارکنان شعب بانک تجارت استان فارس هستند. نمونه اماری معادل ٣٢٦نفر برآورد گردید و شیوه نمونه گیرینت خوشه ای می باشد ضریب اعتبار این پرسشنامه بر اساس آلفای کرونباخ ٧٨ درصد برآورد گردید که نتیجتا با بررسی جدول آزمون ٠ درصد تغییرات موجود را تحلیل رگرسیون مشاهده میشود متغیرهای موثر توانسته اند بر کارآفرینی با ضریب تعین ٣١٥ ٠ و متغیر خلاقیت با ٠ و متغیر میزان تحصیلات با بتای ٢٨٢پیش بینی کنند. و همچنین متغیر سن با بتای ٠٢٤ ٠ توانسته اند بر متغیر کارآفرینی موثر واقع شوند و بیشترین تاثیر را میزان تحصیلات داشته است .
Machine summary:
"بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی در بین کارکنان شعب بانک تجارت استان فارس در سال ١٣٩٦ دکتر رضا اسماعیلی ١ و مهدی اصالت 2 ایران خوراسگان واحد خوراسگان دانشگاه آزاد اسلامی ١گروه جامعه شناسی ٢ دانشجوی دکتری جامعه شناسی اقتصاد و توسعه چکیده رشد سریع تعداد رقبای پیچیده و جدید، حس بیاعتمادی نسبت به روش های سنتی در مدیریت شرکت ها، خروج جمعی از بهترین و درخشانترین کارمندان از شرکت جهت تبدیل شدن به کارآفرینان کوچک ، رقابت بین المللی، کوچک کردن شرکت های بزرV و میل عمومی به بالا بردن بازدهی و بهره وری.
یافته های پژوهش فرضیه اول : به نظر می رسد بین سن و کارآفرینی رابطه برقرار باشد جدول (١) جدول آزمون آنالیز واریانس یک طرفه بین سن و کارآفرینی متغیر منبع تغییرات مجموع مجذورات درجه آزادی میانگین مجذورات آماره F سطح معنا داری سن میان گروهی 13 704 4 3 426 6 448 0 000 درون گروهی 201 896 380 0 531 کل 215 600 384 بر اساس نتایج حاصله از آزمون تحلیل واریانس بین مرتبه شغلی و کارآفرینی ، تفاوت معناداری وجود دارد بنابراین فرضیه فوق در سطح اطمینان ٩٥ درصد مورد تایید قرار میگیرد.
(١٣٨٠) تحلیل داده های چند متغیره در پژوهش رفتاری، چاپ اول ، تهران ، نشر پارسا Belinda Luke,Martie louise Verreynne (2006),"Exploring Strategic Entrepreneurship in the public Sector,"Qualitative Researchin Accounting and Management ," Vol. 3, No. 1 Gregorio, Smith, (2005)."