Machine summary:
"استرنبرگ خلاقیت را ناشی از وضعیتی میداند که در آن افراد خلاق دارای خصایص اخلاقی و شخصیتی خاص در زمینه مورد نظر خویش، دارای تخصص و دانش کافی بوده و با بهرهگیری از توانائیهای عقلانی ترکیبی،تحلیلی و ارزایی ایدهها و نیز همراهی و بکارگیری سبک فکری ابداعی،در درون محیطی حمایتی که انگیزه انجام کار را برای فرد مهیا کرده است واقع میشوند.
به راستی چرا والدین همیشه خواهان فرزندان مطیعی هستند؟،چرا تحمل کنجکاوی،تحلیلگری و خصیصه پرسشگری فرزندان برای والدین مشکل است؟ چرا در مدارس و مؤسسات آموزشی معلم و اساتید همیشه خواهان دانشآموزانی هستند که هر آنچه را که آنها میگویند انجام دهند؟چرا معلمان و اساتید تمایل دارند در مقابل دانشآموزانی که غالبا سؤالاتی برای طرح کردن دارند جبههگیری کنند و بازتابهائی منفی را برای آنها فراهم نمایند؟ چرا دانشجویان یک دانشکده از اخذ نمودن دروس با استاتیدی که در کار خویش جدی بوده و سعی در حداکثر استفاده از توان دانشجویان و فرصت هاست،بیمیل هستند؟ چرا برخی از مدیران به هنگام مواجهه شدن با زیر دستانی که ایدههای بدیع و کارائی دارند(مخصوصا اگر این زیردستان جوان و دارای تحصیلات علمی و تخصصی باشند)،آنچنان محیطی را فرام میکنند که فرد بندرت جرات طرح ایدهها و ترجیحات ذهنی خویش را داشته باشد؟چرا توان علمی و تخصصی افراد باعث میشود که بعضا این افراد را از نظر جایگاه سازمانی،دریافتیها و ترفیعات با بحران مواجهه شوند؟(در یکی از شرکت های گاز استانی یکی از مدیران به هنگام مواجهه با چنین پرسنلی سعی میکرد جوی سرشار از تعارض را برای این افراد فراهم کند،به گونهای که رهایی از سازمان برای این افراد آرمانیترین و خداداد تلقی می گردید.
agalaM ssoR " eht tceffe fo sulumits sedom dna evitaicossa ecnatsid ni laudividni ytivitaerc troppus metsys " 92, pp 531-141 )0002( 11- drofmuM , leahcim , d ," gniganam evitaerc elpoep " , namuh esruoser tnemeganam weiver , lov 011, oN 3, pp 313-153 )0002( 21- eivligO , tA " evitaerc noitca sa cimanyd ygetarts " lanruoj fo senissub weiceR 14, pp 94-95 )8991( 31- M."