Abstract:
اعتقاد گسترده ای بر جهت گیری های سیاسی قوی رسانه وجود دارد، هرچند این امر تاحدودی درست است، اما این مسئله هیچ تاثیری بر شکل دهی به دیدگاه های ر ای دهندگان ندارد. برای مثال یکی از بخش هایی که به روشنی دیدگاه های روزنامه ها را نشان می دهد، سرمقاله است. از همین بخش است که خوانندگان به جهت گیری های سیاسی روزنامه پی می برند. این مقاله، نشان می دهد که رسانه های گوناگون رویکردهای متمایزی دارند که می تواند در طول زمان ثابت بماند.
Machine summary:
تأثیر جهت گیری رسانه ای ١ بسیاری بر این عقیده اند که رسانه جهت گیری های سیاسی قوی دارد، هرچند این امر تاحدودی درست است ، اما این موضوع هیچ تأثیری بر شکل دهی به دیدگاه های رأی دهندگان ندارد.
درک مخاطبان از اینکه برخی جراید جهت گیری دارند، می تواند حتی بر خود روزنامه نگاران نیز تأثیر منفی بگذارد، درحالی که مردم از مطبوعات می خواهند از سیاستمداران سوال کنند، رابینسون ٢معتقد است به علت بی اعتمادی به اخبار، زمانی که اخبار بد تکرار می شود، نارضایتی عمومی افزایش می یابد و «سندرم پیغام رسان را بکش ٣» ٤رخ می دهد.
از آنجایی که رسانه تنها راه دریافت اطلاعات گسترده مبارزات انتخاباتی است ، بدن ترتیب ، بر مسائلی که رأی دهندگان باید برای ارزیابی یک نامزد در نظر بگیرند و معیارهای قضاوت آنها، تأثیر می گذارد.
کارشناسان معتقدند که با وجودی که رسانه احتمالا نمی تواند منبعی برای ارائه ایده های جدید به دولت باشد، ما بر سیاست گذاران تأثیر دارد، چون «آشنایی مردم با مسائل سیاسی ، به شدت وابسته به میزانی است که به این مسائل در رسانه های گروهی پرداخته شده است .
دولت می تواند تا حدودی بر شیوه پوشش اخبار سیاسی در رسانه تأثیر بگذارد، چون رسانه به طور دائم از مقامات رسمی به عنوان منابع خبری خود استفاده می کند و آنها می توانند به شکل منظم دیدگاه های خود را عرضه کنند.
رسانه با دیکته کردن اینکه چه مسائلی مرتبط هستند، کدام نامزدها بیشترین پوشش را خواهند داشت و اینکه چه معیاری برای ارزیابی نامزدها باید به کار برند، بر سیاست ، تبلیغات انتخاباتی و انتخابات تأثیر دارند.