Abstract:
هدف از پژوهش حاضر، مقایسه سطح نگرش دانشجومعلمان دوره کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان نسبت به کاربرد فناوریهای روز در فرآیند یاددهی – یادگیری میباشد. این پژوهش از لحاظ
ماهیت و هدف، کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری شامل ٩٣ و ٩٤ دوره کارشناسی آموزش ابتدایی پردیس شهید باهنر اصفهان ، کلیه دانشجومعلمان ورودی سال ٩٢
.(n = از دانشجومعلمان ورودی هر سال، ٢٥ نفر به صورت تصادفی انتخاب شد ( ٧٥ .(N = میباشد ( ٢٩٩
٠ استفاده شد. به منظور تجزیه / با ضریب پایایی ٨٧ (Yavuz) به منظور گردآوری دادهها از پرسشنامه یاوز
مستقل) استفاده t و تحلیل دادهها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون
شد. یافتهها حاکی از آن است که سطح نگرش دانشجو معلمان ورودی سال ٩٢ و ٩٣ بالا و سطح نگرش
دانشجومعلمان ورودی سال ٩٤ متوسط است و بین آن ها تفاوت معنی داری وجود دارد. در مجموع نگرش
٩٣ و ٩٤ دوره کارشناسی آموزش ابتدایی نسبت به کاربرد تکنولوژیهای ، دانشجومعلمان ورودی سال ٩٢
به روز در فرآیند یاددهی – یادگیری در سطح بالایی قرار دارد.
Machine summary:
com چکيده هدف از پژوهش حاضر، مقايسه سطح نگرش دانشجومعلمان دوره کارشناسي آموزش ابتدايي دانشگاه فرهنگيان نسبت به کاربرد فناوريهاي روز در فرآيند ياددهي – يادگيري ميباشد.
در مجموع نگرش دانشجومعلمان ورودي سال ٩٢، ٩٣ و ٩٤ دوره کارشناسي آموزش ابتدايي نسبت به کاربرد تکنولوژيهاي به روز در فرآيند ياددهي – يادگيري در سطح بالايي قرار دارد.
سنجش نگرش دانشجومعلمان نسبت به ١٦ / مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي، سال سوم ، شماره بيست و ششم ، زمستان ١٣٩٦ * * * * * کاربرد تکنولوژيهاي روز در تعليم و تربيت ، به عنوان آموزگاران آينده آموزش و پرورش ، راه مطلوب و مناسبي براي شناسايي سطح نگرش آن هاست تا از اين طريق تمهيدات لازم براي تقويت و بهبود اين مهم صورت پذيرد و به کيفيت تدريس آن ها در آينده کمک شاياني نمايد.
٢. بين سطح نگرش دانشجومعلمان دوره کارشناسي آموزش ابتدايي پرديس شهيد باهنر اصفهان (ورودي سال ٩٢، ٩٣ و ٩٤) نسبت به کاربرد تکنولوژي هاي روز در فرآيند ياددهي - يادگيري، تفاوت معني داري وجود دارد.
در مجموع ميانگين نمرات دانشجومعلمان هر سه دوره برابر با ١٥٧/٨١ است که نشان از نگرش سطح بالاي دانشجومعلمان دوره کارشناسي آموزش ابتدايي پرديس شهيد باهنر اصفهان به کاربرد تکنولوژي هاي روز در فرآيند ياددهي – يادگيري دارد (١٥٧/٨١ › ١٥٠).
بين سطح نگرش دانشجومعلمان دوره کارشناسي آموزش ابتدايي پرديس شهيد باهنر اصفهان (ورودي سال ٩٢، ٩٣ و ٩٤) نسبت به کاربرد تکنولوژي هاي روز در فرآيند ياددهي - يادگيري، تفاوت معني داري وجود دارد».