Abstract:
این مطالعه موردی به ابتکارعملی مرتبط با برنامه درسی در مرکز مارجری سومرز فاستر در کتابخانههای
دانشگاه راتگرز در نیو برونسویک، ایالت نیوجرسی میپردازد. این ابتکار عمل منجر به یک کارگاه
مصاحبه برای دوره دانش و قدرت شد، که یک دوره اجباری از کالج رزیدنشال داگلاس می باشد. این
کارگاه مبتنی بر مباحثه از منابع دیداری و به طور کلی چند رسانهای استفاده میکند تا به تدریس مهارتهای
مفید برای پیش بردن مصاحبه های هدفمند بپردازد، درک عمیقتری از یک مصاحبه به عنوان تعاملی
دوسویه که شامل شنیدن و صحبت کردن است ایجادمی نماید، حساسیت و درک قومی و فرهنگی را
پرورش میدهد، و دانشجویان را برای تعامل انتقادی با شکل های دیداری برقراری ارتباط و معانی رسانه
آماده میکند. این کارگاه دانشجویان را با مفاهیم سواد دیداری آشنا نموده آنها را برای تکلیف اصلی که
مصاحبه با یکی از پیشگامان زن است آماده می کند. این یک مثال از نقش فعالی است که کتابداران و
کتابخانه ها میتوانند در یادگیری دانشجویان و تولید دانش ایفا کنند.
Machine summary:
اين کارگاه مبتني بر مباحثه از منابع ديداري و به طور کلي چند رسانه اي استفاده مي کند تا به تدريس مهارتهاي مفيد براي پيش بردن مصاحبه هاي هدفمند بپردازد، درک عميقتري از يک مصاحبه به عنوان تعاملي دوسويه که شامل شنيدن و صحبت کردن است ايجادمي نمايد، حساسيت و درک قومي و فرهنگي را پرورش ميدهد، و دانشجويان را براي تعامل انتقادي با شکلهاي ديداري برقراري ارتباط و معاني رسانه آماده ميکند.
پروژه ام يو اس ئي: پرورش مهارت هاي مصاحبه و سواد ديداري؛ مدلي نوين از تعامل براي کتابخانه هاي دانشگاهي / ٣١ سواد اطلاعاتي مهم تعليم دهندگان و نهادهاي يادگيري بايد چه مهارتهايي را به دانشجويان بياموزند تا آنها بتوانند در جامعه امروز بطور موفق جهت خود را بيابند؟ مشارکت براي مهارتهاي قرن بيست و يکمي ، يک ائتلاف غير انتفاعي بوده و مجموعه اي از مهارتها و سوادها را ترسيم مي کند که به قرار زير است : ١.
اين تغيير قابل توجه ، انگيزه اي براي مرکز مارجري سومرز فاستر در کتابخانه داگلاس شد، تا ابتکارعمل هايي در رابطه با برنامه درسي در زمينه فناوري ديداري و با تمرکز بر سواد ديداري ايجاد کند و "دانشجويان راتگرز را به چالش بکشد تا بصورت انتقادي با ساختارهاي نابرابري موجود گزارشهاي ديگر از نژاد، جنسيت ، طبقه ، گرايشهاي جنسي ، مذهب و مليت " تعامل داشته باشند.
در طول بحثي که در ادامه مي آيد، دانشجويان ٣٨ / فصلنامه تحقيقات جديد در علوم انساني، دوره جديد، شماره دوازدهم ، پاييز ١٣٩٧ * * * * * تجارب خود را درباره اين تمرين به اشتراک گذاشته و پيشنهادهاي سازنده اي به يکديگر در خصوص صورت بندي راهبردهاي مؤثرتر براي بدست آوردن اطلاعات از مصاحبه شونده ارائه مي دهند.