Abstract:
در این پژوهش به ارزیابی و اولویت¬بندی عوامل آمیخته بازاریابی فرش دستباف در تصمیم به خرید خریداران فرش دستباف در استان کرمان پرداخته شده است. اطلاعات پژوهش با استفاده از منابع کتابخانه¬ای و پرسشنامه جمع-آوری شده است. پرسشنامه شامل 33 سوال است و به بررسی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی در تصمیم به خرید خریداران فرش دستباف در استان کرمان پرداخته است. این پژوهش از نوع توصیفی و از حیث جهتگیری در هدف کاربردی¬_توسعه¬ای است؛ که با استفاده از استراتژی همبستگی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش خریداران و کسانی که علاقه به خرید فرش دستباف در استان کرمان داشتند؛ بودند. اندازه حجم نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران 384 نفر شد و از روش نمونه¬گیری تصادفی ساده تعیین شد؛ در نهایت داده¬های حاصل از پرسشنامه در بازه زمانی 10/3/1397 تا 10/6/1397 جمع¬آوری شد. نتایج پرسشنامه از طریق نرمافزار اس¬پی¬اس تجزیه¬و¬تحلیل شد. یافته¬ها نشان داد که بین عوامل آمیخته ¬بازاریابی فرش دستباف و تصمیم به خرید رابطه معنا¬داری وجود¬ دارد¬؛ و اهمیت و اولویت عوامل آمیخته بازاریابی فرش دستباف در استان کرمان به ترتیب اصالت تاریخی و هنری، محصول، توزیع، قیمت و ترفیع حاصل شد.
Machine summary:
در تحقیق که توسط طول گیلانی(1393)، با عنوان "تاثیر آمیختهبازاریابی با تاکید بر ویژگیهای هنری محصول بر قصد خرید شواهدی از گلیم گیلان" انجام شده که نتایج بدست آمده از این پایاننامه عبارتند: از بین عوامل آمیخته بازاریابی تنها عامل قیمت و محصول بر قصد خرید گلیم گیلان تاثیرگذار بوده و عوامل توزیع و ترفیع به دلیل وضعیت نامطلوب بازار گلیم گیلان در این زمینه تاثیری برقصد خرید ندارد.
در تحقیقی که توسط کریمی ( 1391)، تحت عنوان "بررسی و اولویتبندی آمیخته بازاریابی(4P) از دید خریداران محصولات غذایی در فروشگاههای زنجیرهای شهر کرمان" انجام شد که نتایج این پژوهش نشان داد هر ٤ عنصر آميخته بازاريابي بر رفتار خريد مصرفکنندگان مواد غذايي مؤثر هستند.
در تحقیقی که توسط محمد فرازی عبدالله<FootNote No="43" Text="- Mohamad Fariz Abdullaha"/>، لنورا پوتیتا<FootNote No="44" Text="- Lennora Putita"/>، کارول بوون چویی<FootNote No="45" Text="- Carol Boon Chui"/>، با عنوان " تاثیر تاکتیکهای بازاریابی رابطهای (RMT) و کیفیت رابطه بر وفاداری مشتری: یک مطالعه موردی در صنعت مخابرات و ارتباطات از راه دور تلفن همراه در مالزی<FootNote No="46" Text="- Impact of Relationship Marketing Tactics (RMT’s) &amp; Relationship Quality on Customer Loyalty:A Study within the Malaysian Mobile Telecommunication Industry"/> " در سال 2014نوشته شده است.
به منظور بررسی تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر تصمیم خرید خریداران فرشدستباف استان کرمان از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شده است.
جدول 7- نتایج آزمون فریدمن (یافتههای تحقیق) (به تصویر صفحه رجوع شود) 8- بحث و نتیجه گیری هدف از این پژوهش ارزیابی و اولویتبندی عوامل آمیختهبازاریابی فرشدستباف بر تصمیم به خرید خریداران فرشدستباف در استان کرمان بود.