Abstract:
هدف از این پژوهش بررسی عوامل تاثیرگذار بر قصد خرید مجدد گوشی تلفن همراه (مورد مطالعه:
مشتریان استان تهران) می باشد. در این پژوهش، داده های استخراج شده به وسیله نرم افزارSPSS
Smart PLS از روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار Excel مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
میزان پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری این مطالعه، کابران
گوشی تلفن همراه در استان تهران در سال ١٣٩٦ بوده است. یافته های پژوهش نشان داد که برآورده شدن
انتظارات کابران برند گوشی تلفن همراه بر سودمندی ادراکشده، رضایتمندی و وابستگی و همینطور
وابستگی مصرف کننندگان به برند گوشی تلفن همراه بر سودمندی ادراک شده، رضایتمندی و قصد خرید
مجدد تاثیر مثبت دارد. همچنین رضایت مصرف کننندگان از برند گوشی تلفن همراه بر قصد خرید مجدد
تاثیر مثبت دارد. بنابراین مدیران بازاریابی میتوانند نتایج را به عنوان کمک برای توجیه هزینه ها در
فعالیت های بازاریابی تفسیر نمایند و همچنین اثرات بلندمدت را روی مشتریان از طریق بالابردن
رضایتمندی، تعلق برند، سودمندی ادراک شده خلق کنند.
Machine summary:
ايران چکيده هدف از اين پژوهش بررسي عوامل تاثيرگذار بر قصد خريد مجدد گوشي تلفن همراه (مورد مطالعه : مشتريان استان تهران ) ميباشد.
منابعي وجود دارند که ميگويند گوشي تلفن همراه داراي قابليت استفاده کوتاه مدت هستند و بيشتر مصرف کنندگان قصد دارند گوشيهاي تلفن همراه خود را به طور مرتب تغيير دهند که منجر به رقابت شديد در صنعت گوشيهاي تلفن همراه ميشود ( ,Chen ,Hsiao ;٢٠١٦ ,Yeh, Wang, Yieh ٢٠١٥) در نهايت ، مارکهاي توليد کننده گوشيهاي تلفن همراه در حال کاهش فروش هستند.
از اين رو، مد مفهومي در پژوهش حاضر که در شکل ١ مشاهده ميشود، به صورتي تبيين شده است که فرضيه هاي زير بررسي شوند: ــ برآورده شدن انتظارات مصرف کنندگان از برند گوشي تلفن همراه بر سودمندي ادراکشده تاثير مثبت دارد.
ــ وابستگي مصرف کنندگان به برند گوشي تلفن همراه بر قصد خريد مجدد تاثير مثبت دارد.
ــ سودمندي ادراک شده مصرف کنندگان از برند گوشي تلفن همراه بر قصد خريد مجدد تاثير مثبت دارد.
ــ رضايت مصرف کنندگان از برند گوشي تلفن همراه بر قصد خريد مجدد تاثير مثبت دارد.
بررسي و شناسايي سبک هاي تصميم گيري مصرف کنندگان جوان در خصوص خريد گوشي تلفن همراه مطالعه موردي : دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهواز، دومين کنفرانس بين المللي مديريت و حسابداري، تهران ، موسسه آموزش عالي صالحان .
بررسي عوامل موثر بر قصد خريد مصرف کنندگان گوشيهاي تلفن همراه با نام تجاري اپل ، پايان نامه کارشناسي ارشد، دانشکده مديريت دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکز.