Abstract:
بـه محض اینکه کودک به مدرسـه پـا می گذارد، با درسـی بـه نـام ریاضی آشـنا می شـود و معلم می گویـد: «درس ریاضـی را جدی بگیریـد، برای فهمیـدن آن به تمرین بیشـتری احتیـاج دارید». همین کلمـة «جـدی بگیریـد» بـرای دانش آموز مشـکل آفرین اسـت؛ زیـرا او یـاد گرفتـه اسـت که کارهای سـخت را جـدی بگیـرد. در نتیجه، با ترس بـه مسـائل آن نـگاه می کند و همـواره بیم دارد کـه ممکـن اسـت آن را خـوب یـاد نگیرد و ایـن امـر مقدمـه ای اسـت بـرای دوری کـردن کـودکان از ریاضـی و حتی به وجـود آمدن نفرت از ایـن درس در آنان.
Machine summary:
امروزه آموزش ریاضی در جهان به عنوان یک موضوع اصلی و محوری در برنامهریزی تحصیلی مدارس در دورههای مختلف مطرح شده و در حکم وسیلهای نیرومند برای پرورش نظم فکری، درست اندیشیدن، تقویت دقت، تأمل، ابتکار، قوه نوآوری و خلاقیت در دانشآموزان مورد توجه قرار گرفته است.
تعداد بازیکنان: کل دانشآموزان کلاس یادگیری مفهوم: شناخت اعداد وسایل مورد نیاز: بدون وسیله شرح بازی: دانشآموزان به صورت تصادفی به طور مجزا و جدا از هم در حیاط پخش میشدند.
بازی سوم: کلاه قرمزی تعداد بازیکنان: 28 نفر در دستههای 7 تایی یادگیری مفهوم: جهت وسایل مورد نیاز: توپ کوچک (ترجیحاً قرمز) شرح بازی: بچهها باید در دستههای 7 تایی (یا بیشتر، بنابر جمعیت دانشآموزان) به شکل یک به علاوه (+) روبهروی هم قرار میگرفتند.
برای سختتر شدن بازی، پس از طی چند دور به دانشآموزان میگفتم پس از آنکه توپ به آخرین نفر رسید، او باید از سمت جهت اعلام شده بدود و دوباره به سر جایش برگردد.
بازی هشتم: دارت زمینی تعداد بازیکنان: کل دانشآموزان کلاس یادگیری مفهوم: جمع و تفریق وسایل مورد نیاز: بدون وسیله شرح بازی: در این بازی یک دانشآموز در کنار من قرار میگرفت و باقی بچهها در حیاط در دستههای مختلف یکی، 2 تایی، 3 تایی، 4 تایی و...
مثلاًمن اعلام میکردم 5=2+3؛ چون عملیات ریاضی درست است پس دانشآموزان باید به سمت توپ حرکت کنند ولی اگر میگفتم 4=2-7، دانشآموزان نباید حرکت میکردند و باید سر جای خود میماندند تا امتیاز منفی نگیرند.
AmericanCollege of Sports Medicine position stand: exercise and fluid replacement.