Abstract:
مطالعه ادبیات "فراتر از محدوده یک کشور خاص"، و مطالعه روابط بین ادبیات از یک سو و دیگر زمینه های
دانش و اعتقاد, مانند هنر، فلسفه، تاریخ، علوم اجتماعی، علوم، دین و غیره، از سوی دیگر است. به طور خلاصه،
مقایسه یک ادبیات با دیگر ادبیات ها و مقایسه ادبیات با دیگر حوزه های اصطلاحات انسانی است. با این حال،
ریمارک مقایسه های بین ادبیات و زمینه های ادبی بیشتر اگر آنها به عنوان "ادبیات تطبیقی " در نظر گرفته
شوند., باید سیستماتیک, بین آدبی, قابل تفکیک و منسجم و خارج از ادبیات باشند به عبارت دیگر, از دیدگاه
ریمارک مقایسه آدبی ممکن است به صورت تقابل ملی یا بین رشته ای باشد. این ویژگی ها شبیه به آموزش و
پرورش تطبیقی هستند.
Machine summary:
آموزش و پرورش تطبیقی<FootNote No="27" Text="- این مقاله ترجمه است از زیر:Comparative EducationThe construction of a Field"/> علیرضا عصاره1، نسرین اوضاعی2، مجتبی دهدار3، لیلا سایگانی4 1- دکتری برنامه ریزی درسی و اموزشی دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران 2- دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران 3- دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه ازاد اسلامی واحد اراک و مدرس دانشگاه فرهنگیان ایرانشهر 4- دکتری زبان و ادبیات فارسی و مدرس دانشگاه فرهنگیان ایرانشهر چکیده مطالعه ادبیات &quot;فراتر از محدوده یک کشور خاص&quot;، و مطالعه روابط بین ادبیات از یک سو و دیگر زمینه های دانش و اعتقاد، مانند هنر، فلسفه، تاریخ، علوم اجتماعی، علوم، دین و غیره، از سوی دیگر است.
با این حال، ریمارک<FootNote No="28" Text="Remak"/> مقایسه های بین ادبیات و زمینه های ادبی بیشتر اگر آنها به عنوان &quot;ادبیات تطبیقی&quot; در نظر گرفته شوند، باید سیستماتیک، بین ادبی، قابل تفکیک و منسجم و خارج از ادبیات باشند به عبارت دیگر، از دیدگاه ریمارک مقایسه ادبی ممکن است به صورت تقابل ملی یا بین رشته ای باشد.
جایگذاری آموزش و پرورش تطبیقی در مطالعات آموزشی با استفاده از چارچوب تحلیلی ارائه شده توسط گارسیا گاریدو (1996)که طبق اهداف مورد نظر خود علوم آموزشی را طبقه بندی می کنند،بحث فوق، موقعیت متمایز تطبیقی آموزش و پرورش را در مطالعات آموزشی روشن کرده است.
به این دلیل که اموزش و پرورش تطبیقی ، بدون ملاک های &quot;آموزش بین المللی &quot; مقدماتی ممکن است هر چیزی را مقایسه کند.