Abstract:
هدف: محتوای جذاب یکی از سه دلیلی است که مردم نشانهای تجاری را در رسانههای اجتماعی دنبال میکنند. چنین محتوایی از آنجا که کاربران را آموزش و نسبت به خرید متقاعد میسازد از اهمیت بالایی برخوردار است و بازاریابی بر اساس آن مستلزم چارچوب و مدل مشخصی است که فرآیندهای لازم برای انجام آن را تبیین کند. از این رو، پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسهای انواع مدلهای بازاریابی محتوایی از نظر مراحل و فرآیند اجراء به دنبال شناسایی و تبیین مراحل و فرآیندهای اصلی بازاریابی محتوایی و درک بهتر آن میباشد. روششناسی: رویکرد پژوهش حاضر اکتشافی است و از روش کتابخانهای جهت شناسایی و بررسی مدل-های بازاریابی محتوایی استفاده میکند. یافتهها: از بررسی و مقایسه 9 مدل فرآیندی بازاریابی محتوایی، چهار مرحله «برنامهریزی؛ تولید؛ توزیع و سنجش» به عنوان اصلیترین مراحل بازاریابی محتوایی شناسایی شدند. نتیجهگیری: بررسی نشان داد از میان مدلهای مورد بررسی مدل دیدنر دربرگیرنده چهار مرحله اصلی شناسایی شده است که میتوان از آن به عنوان مدلی ساده و جامع برای اجراء و پیادهسازی بازاریابی محتوایی نام برد.
Machine summary:
بررسي مقايسه اي مدل هاي بازاريابي محتوايي از نظر مراحل و فرآيند اجراء زهرا ناصري ١ ، عليرضا نوروزي *٢، فاطمه فهيم نيا 3 تاريخ دريافت ٠٧/١٤/ ١٣٩٦ تاريخ پذيرش ١٣٩٦/١٢/١٧ چکيده هدف : محتواي جذاب يکي از سه دليلي است که مردم نشان هاي تجاري را در رسانه هاي اجتماعي دنبال مي کنند.
: بررسي نشان داد از ميان مدل هاي مورد بررسي مدل ديدنر دربرگيرنده چهار مرحله اصلي شناسايي شده است که مي توان از آن به عنوان مدلي ساده و جامع براي اجراء و پياده سازي بازاريابي محتوايي نام برد.
Djoukanova & Georgiva __________________________________________________ برنامه ريزي محتوا توليد محتوا توزيع محتوا تعريف مخاطبان براي انتقال ايجاد ان ارزش به آن ها محتواي / راهبرد کششي (وبگاه ، بخش تعيين رسانه هاي اجتماعي )؛ / بندي نوع راهبرد رانشي (بازاريابي ط ايميلي ، نمايش تبليغات ) توزيع محتوا) را براي نشان دادن مراحل بازاريابي محتوايي ارائه دادند (شکل ٢).
مراحل بازاريابي محتوايي دجوکنووا و جورگيوا (٢٠١٤) مشابه مدل هاي پيشين در اين مدل نيز، اولين جنبه از برنامه ريزي به تعريف مخاطبان هدف و بخش بندي آن ها اشاره دارد.
از اين رو، از ميان مدل هاي مورد بررسي ؛ مدل ديدنر دربرگيرنده چهار مرحله اصلي شناسايي شده است که مي توان از آن به عنوان مدلي ساده و جامع براي اجراء و پياده سازي بازاريابي محتوايي نام برد.