Abstract:
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بلوغ کسب و کار هوشمند بر کیفیت اطلاعات پزشکی بیمارستان
میلاد تهران انجام شد. تحقیق حاضر با هدف کاربردی بودن تنظیم گردیده است. از نظر روش تحقیق،
مطالعه پیمایشی و در دسته تحقیقات همبستگی قرار گرفته است. جامعه آماری تحقیق را کلیه مدیران ارشد بخش مالی به تعداد ٣٤٠ نفر تشکیل داده که جهت تعیین حداقل حجم نمونه لازم، از فرمول کوکران تعداد279 نفر انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. اطلاعات مربوط به پرسشنامه
چابکی سازمان از شن و همکاران (2016) با ١٥ گویه و بلوغ کسب و کار هوشمند از پرسشنامه کریمی و
رحمانی (1394 ) و با ١٥ گویه استفاده شد. روایی تحقیق به صورت صوری و پایایی ابزارهای به کار رفته
نیز از طریق آلفای کرونباخ محاسبه گردید. اطلاعات به دست آمده با استفاده از مدل سازی معادلات
ساختاری (نرم افزار اسمارت پی. ال. اس) نسخه شماره دو تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین بلوغ
کسبوکار هوشمند و کیفیت اطلاعات پزشکی میلاد تهران رابطه ای مثبت و معناداری وجود دارد.
Machine summary:
نتايج نشان داد که بين بلوغ کسب وکار هوشمند و کيفيت اطلاعات پزشکي ميلاد تهران رابطه اي مثبت و معناداري وجود دارد.
مدل مورد استفاده در اين تحقيق از مطالعات شن و همکاران (٢٠١٧) در بخش چابکي بيمارستان ها با ابعادي همانند کيفيت اطلاعات پزشکي، کيفيت تصميم گيري پزشکي، رضايت کاربران و به کارگيري از بلوغ کسب و کار هوشمند) و مدل کريمي و رحماني (١٣٩٤) با ابعادي همانند (عوامل علي، زمينه اي و محيطي) استفاده شده و مدل مفهومي زير تدوين گرديد.
بحث و نتيجه گيري يافته هاي تحقيق نشان داد بين بلوغ کسب و کار هوشمند بر کيفيت اطلاعات پزشکي بيمارستان ميلادتهران رابطه اي مثبت و معناداري وجود دارد.
يافته هاي تحقيق نشان داد بين کيفيت اطلاعات پزشکي بر به کارگيري از بلوغ کسب و کار هوشمند رابطه اي مثبت و معناداري وجود دارد.
يافته هاي تحقيق نشان داد بين به کارگيري از بلوغ کسب و کار هوشمند و کيفيت تصميم گيري پزشکي بيمارستان ميلادتهران رابطه اي مثبت و معناداري وجود دارد.
لذا فرضيه فرعي شماره سه اين تحقيق يعني وجود رابطه مثبت و معنادار بين به کارگيري از بلوغ کسب و کار هوشمند و کيفيت تصميم گيري پزشکي بيمارستان ميلاد تهران به اثبات ميرسد.
يافته هاي تحقيق نشان داد بين رضايت کاربران بيمارستان ميلادتهران و به کارگيري از بلوغ کسب و کار هوشمند رابطه اي مثبت و معناداري وجود دارد.
يافته هاي تحقيق نشان داد بين رضايت کاربران بيمارستان ميلادتهران با کيفيت تصميم گيري پزشکي رابطه اي مثبت و معناداري وجود دارد.