Abstract:
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری هواداران تیم ورزشی به واسطه تعیین هویت آنها (مورد مطالعه: رزمی کاران کاراته پیام قوچان) است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است جامعه آماری پژوهش را تعداد نامحدود از هواداران تیم رزمی کاران کاراته پیام قوچان تشکیل میدهند. حجم نمونه براساس فرمول کوکران جامعه نامحدود تعداد 384 نفر در نظر گرفته که این تعداد با روش نمونهگیری غیراحتمالی در دسترس انتخاب میشوند. در پژوهش حاضر برای گردآوری داده های اولیه از روش میدانی استفاده شد و ابزار جمع آوری داده های اولیه پرسشنامه پنج گزینه ای لیکرت بوده و برای گرد آوری داده های ثانویه از روش کتابخانه ای استفاده شده است. اعتبار پرسشنامه از روش اعتبار محتوا و اعتبار صوری استفاده شده است و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه گردیده است که پایایی کل آن برابر با 897/0 می باشد. برای آزمون فرضیات تحقیق از روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شد. یافتهها بیانگر تاثیر شخصیت برند و تعیین هویت تیم بر وفاداری آنها است. همچنین شخصیت برند تاثیر معناداری بر وفاداری نگرشی و رفتاری دارد.
Machine summary:
بررسي تأثير شخصيت برند بر وفاداري هواداران تيم ورزشي به واسطه تعيين هويت آن ها (مورد مطالعه : رزميکاران کاراته پيام قوچان ) نسرين قامت افراز دانشجوي کارشناسي ارشد رشته مديريت ، موسسه آموزش عالي حکيم نظامي قوچان (نويسنده مسئول ) d.
com چکيده هدف از اين پژوهش بررسي تأثير شخصيت برند بر وفاداري هواداران تيم ورزشي به واسطه تعيين هويت آن ها (مورد مطالعه : رزميکاران کاراته پيام قوچان ) است .
از آنجايي که مشابه اين تحقيق در کشور انجام نشده است و لذا در اين پژوهش ما درصدد بررسي تأثير شخصيت برند بر وفاداري هواداران تيم ورزشي به واسطه تعيين هويت آن ها را مورد مطالعه قرار ميدهيم و ميتوان آن را وجه تمايز و نوآوري اين پژوهش با ساير پژوهش ها دانست .
فرضيه هاي پژوهش شخصيت برند بر وفاداري هواداران تيم ورزشي به واسطه تعيين هويت آن ها تأثير معناداري دارد.
اين تحقيق با يک چارچوب مفهومي تأثير شخصيت برند بر وفاداري هواداران تيم ورزشي به واسطه تعيين هويت آن ها را مورد تحليل قرار ميدهد.
بررسي آزمون فرضيه دوم تحقيق نشان داد که شخصيت برند بر وفاداراي نگرشي تأثير دارد در تبيين اين يافته ميتوان بيان کرد هواداران را تشويق ميکند که از مشارکت خود احساس غرور کنند.
“Conceptualizing, measuring, and managing customer based brand equity”, Journal of Marketing, 57 (1).
The impact of team identity on team loyalty, Journal of Product and Brand Management, 14 (3).
Journal of Brand Management, 16(4), 264-28.