Abstract:
سنجش کیفیت خدمات فروشگاههای فروش اینترنتی از موضوعات مهم در حوزه تجارت الکترونیک است. ابزار سنجش کیفیت خدمات وبسایتهای فروش اینترنتی را وبکوال گویند. طراحی و بومیسازی مدل وبکوال برای فروشگاههای اینترنتی کشور، ضرورتی انکارناپذیر است. این پژوهش با هدف طراحی مقیاس سنجش کیفیت خدمات فروشگاههای اینترنتی انجام گرفته است. پژوهش حاضر یک پژوهش بنیادی از نوع پیمایشی-عرضی است. روش پژوهش حاضر روش پژوهش آمیخته است و جامعه آماری پژوهش را اساتید و خبرگان عرصه مورد مطالعه تشکیل میدهند. برای تحلیل دادهها از روش کیفی تحلیل تم و روش کمی دلفی خاکستری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داده است وجود درگاه مستقیم، استفاده از نماد اعتماد الکترونیک، کوتاه بودن فرایند خرید و اطمینان از حفظ محرمانگی اطلاعات مهمترین شاخصهای موجد کیفیت خدمات یک فروشگاه اینترنتی نزد مشتریان میباشند.
Machine summary:
عملگرهای اعداد خاکستری اگر دو عدد خاکستری زیر مفروض باشد: (به تصویر صفحه مراجعه شود) 4- تجزیهوتحلیل دادهها برای شناسایی شاخصهای اولیه سنجش کیفیت خدمات فروشگاههای اینترنتی از مصاحبههای تخصصی ساخت یافته و نیمساخت یافته استفاده شده است.
عملگرهای اعداد خاکستری اگر دو عدد خاکستری زیر مفروض باشد: / [21 = [1, 1] ; 2 = [2, در این صورت داریم: 1 + 2 = [1 + 2, 1 + 2] 1 −2 = [1 −2, 1 −2] −1 = [−1, −1] 1−1 = 1 , 1 1 1 / 1 × 2 = (1 × 2, 1 × 2) 1 = min 1 , 1 , 1 , 1 , max 1 , 1 , 1 , 1 2 2 2 2 2 2 2 2 2 × / 4- تجزیه وتحلیل داده ها برای شناسایی شاخص های اولیه سنجش کیفیت خدمات فروشگاه های اینترنتی از مصاحبه های تخصصی ساخت یافته و نیم ساخت یافته استفاده شده است.
نتایج تحقیق نشان داده است وجود درگاه مستقیم، استفاده از نماد اعتماد الکترونیک، کوتاه بودن فرایند خرید و اطمینان از حفظ محرمانگی اطلاعات مهم ترین شاخص های موجد کیفیت خدمات یک فروشگاه اینترنتی نزد مشتریان می باشند.
نتایج تحقیق نشان داده است وجود درگاه مستقیم، استفاده از نماد اعتماد الکترونیک، کوتاه بودن فرایند خرید و اطمینان از حفظ محرمانگی اطلاعات مهم ترین شاخص های موجد کیفیت خدمات یک فروشگاه اینترنتی نزد مشتریان می باشند.