Abstract:
این مقاله نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی را نقل میکند که برای آزمون تطبیق پذیری رفتار دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با تعادل نش طراحی شده است. آزمایش بر پایه بازی انتخاب ملکه زیبایی طراحی شده که 6 بار با پارامترهای مختلف تکرار میشود. در این آزمایش از مشوقهای مالی استفاده شده است. برای تضمین کیفیت داده ها، برنده در یکی از بازیها پاداشی معادل با 100 هزار تومان- 30 برابر حداقل دستمزد ساعتی- دریافت کرده است. رفتار نمونه تصادفی انتخاب شده که شامل 73 نفر از دانشجویان است با تعادل نش فاصله زیادی دارد . اگرچه پاسخ ها را میتوان با نظریه سطح استدلال مرتبه Kام بهتر توضیح داد، اما یافته ها حاکی از آن است که پاسخ ها بیشتر به صورت تصادفی انتخاب شده اند. در حالیکه برخی همبستگی معنادار بین پاسخ به سوالات شناختی ریاضی و جوابهای نزدیکتر به تعادل نش وجود دارد، ارتباط معنا داری بین نتایج سنجش هوش ریون و عملکرد بهتر بازیکنان وجود ندارد.
This paper reports the results of an experiment that was designed to test the strategic behavior of a sample of students from Shahidbeheshti University. Their behavior was tested against the Nash equilibrium prediction of p-beauty contest. For this purpose, the game was repeated with six different parameters. To insure incentive compatibility, we used salient financial incentives – 30x minimum wage. The behavior of our sample of 73 students is in sharp contrast from the Nash equilibrium prediction of the game. While responses can be explained by level-k reasoning, the findings indicate that most responses are rather random which indicates level-0 reasoning. While there are some significant correlations between responses to cognitive mathematical questions and guesses closer to Nash equilibrium, there is no significant correlation between the results of Raven IQ test and better performance of subjects. This paper reports the results of an experiment that was designed to test the strategic behavior of a sample of students from Shahidbeheshti University.
Machine summary:
رایج ترین توجیه ارائه شده برای این خصوصیات، آن است که تعادل نش در اثر یادگیری بهوجود میآید و تبدیل به هنجار P-beauty contest:این بازی، اولین بار توسط جان مینارد کینز در قالب مسابقه زیبایی روزنامه ها مطرح شده است: کینز (1936: 156) می نویسد: «سرمایه گذاری حرفه ای ممکن است به مسابقاتی که در روزنامه ها برگزار میشود، مرتبط باشدکه طی آن، از شرکت کنندگان خواسته می شود 6 نفر از زیباترین داوطلبان مسابقه زیبایی را انتخاب کنند و جایزه به شرکتکننده ای تعلق میگیرد که نزدیکترین حدس به میانگین ترجیحات کل شرکت کنندگان را داشته باشد.
بعضی از آنها که واقعبینترند، معتقدند نظریه مشخص نمیکند که افراد چگونه تصمیم میگیرند؛ بلکه مشخص میکند که چگونه باید تصمیم بگیرند و عموماً هم پیش بینیهای قابل قبولی را ارائه میکنند؛ اما یافتههای آزمایشگاهی نشان داده اند که این پیش بینیها به آن خوبی که انتظار میرود، نیس 4 h"/>h"/>، 19 > با وجود شک و تردیدهای اولیه در مورد اعتبار دادههای آزمایشگاهی، پس از گذشت 77 سال از نقد والیس و فریدمن، حجم انبوهی از مقالات مبتنی بر مطالعات آزمایشگاهی به تحریر در آمده اند و نهایتاً، اجماعی بر سر پرداخت به شرکت کنندگان در قالب هزینه حضور در آزمایش به اضافه پاداشی بر اساس عملکرد وجود دارد.
موفقیت در این بازی، تا حد زیادی وابسته به توانایی فرد برای حدس زدن صحیح میانگین اعداد انتخاب شده توسط دیگران است و همین امر، بازیکنان را مجبور به تفکر درباره تصمیمات دیگر شرکت کنندگان میکند.