Abstract:
مسئله انطباق آموزش های مدرسه موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با مسئله نیازهای جامعه و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهش گران در رشته روانشناسی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند. در مقاله حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود،روش پژوهش به صورت کتابخانه ای و فیش برداری و استفاده از منابع نظری و تئوری درباره انطباق آموزش های مدرسه و نیازهای جامعه بوده است. جامعه آماری در رابطه با تحقیق و پژوهش از آنها عبارت بود از کلیه اساتید و دانشجویان شهرستان که در رشته روانشناسی در حال تدریس و تحصیل می باشند و ۱۰۰ نفر از این جامعه به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. داده ها پس از گرد آوری تنظیم و تجزیه و تحلیل داده ها از طریق روش کوواریانس صورت گرفت،یافته های تحقیق نشان می دهد که فاکتور های مورد بحث ارتباط عمیق و غیر قابل اجتنابی با هم دارند و رابطه معنا داری بین داده های پژوهش وجود دارد. با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت نظرات پژوهشگران رشته روانشناسی پیرامون مقوله های ارائه شده در این رابطه کاملا صحیح و مبتنی بر واقعیت است. از این رو پیشنهاد می شود مباحث انطباق آموزش های مدرسه و نیازهای جامعه در مراکز آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی مطرح گردد. و نتایج تحقیقات به صورت پروپوزال های نظری ارائه گردد.
Machine summary:
در مقاله حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود،روش پژوهش به صورت کتابخانه ای و فیش برداری و استفاده از منابع نظری و تئوری درباره انطباق آموزش های مدرسه و نیازهای جامعه بوده است.
به جرئت می توان گفت که پرداختن به موضوع انطباق آموزش های مدرسه یکی از اساسی ترین مسائلی است که می توان در روانشناسی به آن پرداخت و همچنین در این رابطه مسئله مهمی که جای بحث دارد مسئله نیازهای جامعه است.
یکی از مهمترین مسائل پیرامون انطباق آموزش های مدرسه مسئله نیازهای جامعه است که می تواند نقش تعیین کننده ای را در رابطه با نتایج پژوهش های پژوهشگران روانشناسی ایفا نماید.
بنا بر این نیاز است که به مسئله انطباق آموزش های مدرسه و نیازهای جامعه به صورت گسترده تری پرداخته شود و این موضوع به مسائل پیش رو و چشم انداز های پژوهشی آتی بسط داده شود.
در رابطه با موضوع حاضر نیز که بحث پیرامون مسئله انطباق آموزش های مدرسه است جامعه پژوهشی از این امر مستثنی نیست و باید به طور قابل قبولی مسئله نیازهای جامعه و مسائل مرتبط با انطباق آموزش های مدرسه را در رشته روانشناسی بسط و گسترش داد.
با توجه به اثرات پژوهش علمی پیرامون مسائل انطباق آموزش های مدرسه و نیازهای جامعه لازم و ضروری بود تا در جهت روشن شدن چگونگی بررسی این موضوع پژوهش هایی انجام شود.
بنا بر این در تحقیق حاضر به اهمیت مقوله انطباق آموزش های مدرسه و نیازهای جامعه در رشته روانشناسی و رابطه معنا دار آنها دست یافتیم.