Abstract:
در سالهای اخیر بحث گستردهای در رابطه با فعالیت برندها در رسانههای اجتماعی انجام گرفته است. رسانههای اجتماعی با برنامههای کاربردی و افزایش محبوبیتشان کمک شایانی به شرکتها در ترغیب تعامل مشتریان میکنند. این پژوهش به دنبال آن است تا تاثیر محرکهای ارتباط با برند بر وفاداری به برند در رسانههای اجتماعی با در نظر گرفتن نقش میانجی تعامل با برند در شرکت گردشگری الی گشت را بررسی نماید. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری شامل تمام افرادی است که از خدمات الی گشت استفاده نموده و از صفحه اینستاگرام این شرکت بازدید کردهاند. حجم نمونه مورد بررسی 211 نفر از مشتریان الی گشت است. برای تحلیل دادهها از نرمافزار Smart PLS 2.0 استفاده شد. یافتهها نشان داد که محرکهای ارتباط با برند بر وفاداری به برند تاثیر مستقیم و معناداری داشت. همچنین تاثیر متغیر میانجی تعامل با برند از طریق آزمون سوبل و با شدت 12/ 2 اثبات گردید.
Machine summary:
اين پژوهش به دنبال آن است تا تأثير محرکهاي ارتباط با برند بر وفاداري به برند در رسانه هاي اجتماعي با در نظر گرفتن نقش ميانجي تعامل با برند در شرکت گردشگري الي گشت را بررسي نمايد.
در اين پژوهش سعي بر آن است تا تأثير محرکهاي ارتباط با برند (بر اساس مدل ماٌا يعني انگيزه ، توانايي، فرصت ١) در رسانه هاي اجتماعي که شرکت گردشگري الي گشت در آن ها فعاليت دارد مورد بررسي قرار گيرد.
اين بررسي نشان خواهد داد که کدام محرک بر انتخاب کاربران به رسانه هاي اجتماعي مرتبط با شرکت و نيز وفاداري تأثيرگذار بوده که در نهايت منجر به تعامل کاربر با برند الي گشت شده است .
تأثير تبليغات دهان به دهان بر رفتار خريد مصرف کننده در ادبيات بازاريابي براي مدت زمان طولاني مورد بحث قرار گرفته است (قوش و همکاران ٢٠١٤،٤).
- خود در طول عملکرد و به دست آوردن نتايج است (بيگنه و همکاران ٢٠١٠،١)؛ بنابراين ؛ فرضيه هاي زير با اتکا به مطالب مذکور ارائه ميگردد: فرضيه ٤: محرک انگيزه ارتباط بر تعامل با برند تأثير ميگذارد.
The Impact of Social Media Marketing Medium Toward Purchase Intention and Brand Loyalty Among Generation Y.
The impact of social media marketing on brand loyalty.
(2016), “The effect of social media marketing on purchasing intention and brand loyalty in internet store customers of digital products in Tehran”, Master's Thesis, Qazvin: Higher Education Institution of Takestan, Faculty of Humanities.