Abstract:
این پژوهش سهبعدی با هدف بررسی کاربردپذیری فناوریهای نوین آموزشی در تقویت مهارتهای درک خوانداری و نوشتاری زبان انگلیسی و توانش تربیتی زنان ایرانی انجام شد. با اتخاذ رویکرد میانرشتهای و روش نمونهگیری هدفمند، 196 نفر از دانشجویان زن ایرانی از حوزهی پرستاری با سطح بسندگی متوسط انگلیسی انتخاب و به شیوهی تصادفی به دو گروه گواه و آزمایشی تقسیم شدند. با تلفیق گونهی ادبی، مهارتهای خواندار و نوشتار انگلیسی در قیاس با شیوهی مرسوم یاددهی در یک دورهی برخط در نیمسال دوم تحصیلی 1396-1397 آموزش داده شد. اطلاع از نگرش و درک آزمودنیها به گونه مداری یاددهی-یادگیری مبتنی بر فناوری و ارزیابی تکوینی در کنار ارزیابی تلخیصی پیشرفت شکلی چندبعدی به پژوهش داد. تحلیل توصیفی و استنباطی دادههای گردآوری شده از تاثیر معنادار کاربرد فناوری آموزشی در تلفیق با گونه در پیشرفت مهارتهای خوانداری و نوشتاری انگلیسی و توانش تربیتی زنان ایرانی خبر داد (000/0 Sig.= و 339/159t=). با تایید کاربردپذیری شیوههای یاددهی-یادگیری مبتنی بر فناوری در سطوح آموزش عالی، هدایت نگاه میانرشتهای در عین گونهمداری برای ایجاد تعامل بین ذینفعان حوزهی یاددهی-یادگیری بدیهی بهنظر میرسد.
Regarding to the social importance of family, its context has important effect on the development of children. For that reason, this study endeavors to see to what extent enhancing mothers' international literacy has important effect on their educational ability. To that end, 182 Iranian mothers were selected to be taught English L2 contents. They were randomly divided into two groups. Regarding the relationship between the level of mothers' literacy and their social behavior, the first group was taught through conventional method of teaching and the second group was taught through application of genre-based instruction (GBI) via cellphone. In addition to the formative assessment of the participants, pre-research and post-research questionnaires were conducted. Analysis of the results revealed that GBI method of teaching L2 through the medium of cellphone had important impact on promoting the international literacy of Iranian mothers, which in turn paved the way for boosting their educational ability.
Machine summary:
بررسي کاربردپذيري زبان آموزي گونه مدار مبتني بر فناوري در ارتقاي توانش تربيتي زنان ايراني گودرز علي بخشي ١، سعيد خزايي ٢، محمدجواد محمدي 3 فناوري آموزش و يادگيري سال دوم ، شماره ٧، تابستان ٩٥، ص ١٠٧ تا ١٣٠ تاريخ دريافت : ٩٤/٠٢/٠٥ تاريخ پذيرش : ٩٤/١٠/١٣ چکيده اين پژوهش سه بعدي با هدف بررسي کاربردپذيري فناوريهاي نوين آموزشي در تقويت مهارت هاي درک خوانداري و نوشتاري زبان انگليسي و توانش تربيتي زنان ايراني انجام شد.
8. Educational Technology-(Ed Tech)-based teaching and learning 9.
بر اين اساس پرسش اصل پژوهش به شکل زير قابل طرح است : تا چه ميزان گونه -مداري آموزش مبتني بر فناوري مهارت هاي خوانداري و نوشتاري زبان انگليسي در بافت ياددهي-يادگيري مبتني بر فناوري بر توانش تربيتي زنان ايراني مؤثر واقع ميشود؟ 1.
نظر آزمودنيها در مورد زمان مناسب آموزش مبتني بر فناوري گام دوم - ياددهي، تمرين و ارزيابي تکويني: به منظور بررسي کاربردپذيري آموزش مهارت هاي خواندار و نوشتار انگليسي به شيوه ي گونه مدار بر ارتقاي توانش تربيتي زنان ايراني (پاسخ به پرسش اصلي پژوهش ) محتواي خوانداري علوم تربيتي به زبان انگليسي در نيمسال دوم ١٣٩٧-١٣٩٦ و در ١٨ جلسه آموزشي مجازي از جانب ياددهنده ١ به کمک فناوري ارتباطات سّيار در دسترس آزمودنيها قرار گرفت .
براي تحليل پاسخ هاي نوشتاري دو گروه از آزمودنيها که به دو شيوه آموزش مرسوم و گونه -مدار مهارت هاي درک خوانداري و نوشتار انگليسي را فراگرفته بودند در نظر گرفته شد (جدول ٣).
php/news/trends- insight/399-game-based-learning-impacting-education Belland, B.