Abstract:
پژوهش حاضر با هدف بررسی استفاده از شبکههای مجازی و اجتماعی در آموزشهای تخصصی مراکز گل و گیاه شهرداری تهران انجام گرفته است. جامعه آماری این تحقیق، شامل کلیه شهروندان مناطق 2 و 20 شهرداری تهران که در سال 1395 در کلاسهای مراکز گل و گیاه شرکت کردهاند که تعداد آنها بالغ بر 1000 نفر میباشد. از این تعداد، 278 نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه است، روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید راهنما و مشاور و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ در بازه 84% - 77% با استفاده از نرمافزار SPSS16 مورد تایید قرار گرفت. نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین میزان دسترسی به شبکه مجازی، نگرش نسبت به شبکه مجازی، میزان اطلاع و آگاهی از شبکه مجازی، میزان مهارت در بهکارگیری شبکه مجازی، سن و تحصیلات و امکان استفاده از شبکههای مجازی و اجتماعی در آموزش رابطه مثبت و معنیداری در سطح 99% وجود دارد. نتایج حاصل از تاثیر جمعی متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته از طریق رگرسیون چندگانه حاکی از آن است که از دیدگاه پاسخگویان، متغیرهای میزان دسترسی به شبکه مجازی، میزان اطلاع و آگاهی از شبکه مجازی و میزان مهارت در بهکارگیری شبکه مجازی تاثیر مثبتی بر امکان استفاده از شبکههای مجازی و اجتماعی در آموزش داشته است.
Machine summary:
یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین میزان دسترسی به شبکه مجازی و امکان استفاده از شبکه های مجازی و اجتماعی در آموزش رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
این نتیجه در راستای نتایج حاصل از تحقیق دانيل و همكارانش(2010) میباشد یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین نگرش نسبت به شبکه مجازی و امکان استفاده از شبکه های مجازی و اجتماعی در آموزش رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
این نتیجه در راستای نتایج حاصل از تحقیق دانيل و همكارانش(2010) میباشد یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین میزان اطلاع و آگاهی از شبکه مجازی و امکان استفاده از شبکه های مجازی و اجتماعی در آموزش رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین میزان مهارت در بکارگیری شبکه مجازی و امکان استفاده از شبکه های مجازی و اجتماعی در آموزش رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
این نتیجه در راستای نتایج حاصل از تحقیق دانيل و همكارانش(2010) میباشد یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین سن و امکان استفاده از شبکه های مجازی و اجتماعی در آموزش رابطه منفی و معنی داری وجود دارد.
یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین سطح تحصیلات و امکان استفاده از شبکه های مجازی و اجتماعی در آموزش رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد در حالی که پارک (2010) در این زمینه به رابطه معناداری دست نیافتند.
User Perception and Use of Social Networking Sites by Sikkim University Students.