Abstract:
هدف از انجام پژوهش حاضر تبیین نقش واسطه گری سیستم اطلاعات حسابداری در رابطه رضایتمندی مشتریان و عملکرد کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان سیستان و بلوچستان بوده است. این پژوهش از نوع کاربردی و برای اجرای آن از روش همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان سیستان و بلوچستان که در سال ١٣٩٨ با استعلام از سوی امور اداری ٤٥٠ نفر اعلام شد، که از این تعداد ٢٠٧ نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از سه پرسشنامه، پرسشنامه استاندارد عملکرد کارکنان ماهوونی (به نقل از لزومی، ١٣٩٣)، پرسشنامه استاندارد رضایتمندی مشتریان لیو (٢٠٠٨) و پرسشنامه محقق ساخته دانش حسابداری استفاده شده است که روایی و پایایی آنها مورد تایید قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از پرسشنامهها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شده است. در سطح آمار توصیفی از آمارهایی نظیر میانگین، انحراف معیار استفاده شده است. در سطح آمار استنباطی از آزمون همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه به روش سلسله مراتبی و تحلیل مسیر استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که سیستم اطلاعات حسابداری، نقش واسطه گری معناداری برای پرسشنامههای رضایتمندی مشتریان و عملکرد کارکنان ایفا مینماید.
The purpose of this study was to explain the mediating role of accounting information system in relation to
customer satisfaction and staff performance of Sistan and Baluchestan province general affairs office. This
research is an applied one and the correlation method has been used. The statistical population of this study
included all employees of Sistan and Baluchestan Province Tax Administration who were declared 450 by
administrative request in 2019, 207 of whom were selected by simple random sampling. Three questionnaires
were used to collect the data: Mahwoni's standard staff performance questionnaire (quoted in Lozomi, 2014),
Liu's Customer Satisfaction Standard (2008), and a researcher-made questionnaire of accounting knowledge,
whose validity and reliability were confirmed. Has taken. Data analysis was done through two levels of
descriptive and inferential statistics. At the level of descriptive statistics, statistics such as mean, standard
deviation were used. At the level of inferential statistics, Pearson correlation test, multiple regression and
hierarchical analysis were used. The results show that accounting information system plays a significant
mediating role for customer satisfaction questionnaires and staff performance.
Machine summary:
٣. فرضیات تحقیق فرضیه اصلی: سیستم های اطلاعاتی حسابداری نقش واسطه گری معناداری در رابطه بین رضایتمندی مشتریان و عملکرد کارکنان ایفا میکند.
٥. نتایج تحقیق تحلیل رگرسیون ، همبستگی فرضیات تحقیق فرضیه اول : بین سیستم های اطلاعاتی حسابداری و رضایتمندی مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
فرضیه دوم : بین سیستم های اطلاعاتی حسابداری و عملکرد کارکنان رابطه معناداری وجود دارد.
H٠: بین سیستم های اطلاعاتی حسابداری و عملکرد کارکنان رابطه معناداری وجود دارد.
پس میتوان گفت بین سیستم های اطلاعاتی حسابداری و رضایتمندی مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
پس میتوان گفت بین سیستم های اطلاعاتی حسابداری و رضایتمندی مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
پس میتوان گفت بین سیستم های اطلاعاتی حسابداری و رضایتمندی مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
Market competition, management accounting systems and business unit performance.
Financial Accountability & Management, February, Vol. 14, Issue.
au/ 8 The Mediating Role of Accounting Information Systems in the Relationship between Customer Satisfaction and Employee Performance (Case Study: Sistan and Baluchestan Province Tax Administration) Poria Habibitabar1, Seyed Mohammad Amin Hoseyni2, Nastaran Raghi3 1.
Master of Accounting, Hatef Institute of Higher Education, School of Accounting and Management, Zahedan Abstract The purpose of this study was to explain the mediating role of accounting information system in relation to customer satisfaction and staff performance of Sistan and Baluchestan province general affairs office.
The results show that accounting information system plays a significant mediating role for customer satisfaction questionnaires and staff performance.
Keywords: Accounting Information System, Customer Satisfaction, Staff Performance.