Abstract:
بازاریابی درونگرا رویکرد جدیدی در بازاریابی دیجیتال است و شاخهای از بازاریابی محتوایی میباشد که به شدت در حال رشد و گسترش است. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر استراتژی بازاریابی درونگرا بر قصد خرید مشتریان از فروشگاههای اینترنتی انجام شده است. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، شامل تمامی مشتریان فروشگاه اینترنتی شهروند میباشد. با استفاده از فرمول کوکران ۴۰۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. نمونهگیری با روش تصادفی ساده انجام شده است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامهای با طیف لیکرت میباشد. روایی پرسشنامه با روش محتوایی ارزیابی شد. پایایی نیز با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی شده است که پایایی کل سوالات برابر با ۸۵۹/۰ محاسبه شده است. برای آزمون فرضیههای پژوهش از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. یافتهها و نتایج تحقیق نشان میدهد که استراتژی بازاریابی درونگرا بر ریسک ادراکشده و استراتژی بازاریابی محتوایی بر ریسکهای کیفیتی وبسایت تاثیرگذار بوده و همچنین ریسکهای قیمتی محصول بر رضایت مشتری به محصول و ریسکهای کیفیتی و امنیتی وبسایت بر درگیری مشتریان موثر بوده و رضایت مشتریان به محصول و وبسایت بر قصد خرید مشتریان از فروشگاه اینترنتی شهروند موثر و در نهایت از ویژگیهای وبسایت، سهولت ادراکشده بر قصد خرید آنلاین موثر است. بنابراین استراتژی بازاریابی درونگرا میتواند بر قصد خرید مشتریان از فروشگاه اینترنتی شهروند به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر بگذارد.
Machine summary:
اين پژوهش با هدف بررسي تاثير استراتژي بازاريابي درون گرا بر قصد خريد مشتريان از فروشگاه هاي اينترنتي انجام شده است .
اين مقاله بر ريسک هاي ادراک شده آنلاين (خريد محصولات ) متمرکز است و براي کمک به ارزيابي تأثير ريسک ها بر رضايت مشتريان و در نهايت به اهداف و مقاصد خريد استفاده مي شود.
بنابراين هدف اصلي از اين تحقيق ، بررسي تاثير استراتژي هاي بازاريابي ، ريسک هاي ادراک شده ، رضايت مشتريان بر قصد خريد آنلاين با تعديل گري ويژگي هاي وب سايت مشتريان شهروند در شهر تهران است .
لذا فرض صفر با ٩٩ درصد اطمينان رد مي شود و با توجه به معني داري و مثبت بودن اين ضريب مي توان نتيجه گرفت که ريسک هاي کيفيت فروش وب بر رضايت مشتريان به وب سايت فروشگاه تاثير دارد.
لذا فرض صفر با ٩٩ درصد اطمينان رد مي شود و با توجه به معني داري و مثبت بودن اين ضريب مي توان نتيجه گرفت که ريسک هاي امنيتي فروش وب بر رضايت مشتريان به وب سايت فروشگاه تاثير دارد.
Amaro, S and Durate, P (2015) an integrative model of consumers' intentions to pur- chase travel online, Tour Manag.
c; Candus, s (2018), Marketing strategies ,perceived risks ,and consumer trust in online buying behavior, Journal of Retailing and Consumer Services, 29, 92-103.
A trust-based consumer decision-making model in electronic commerce: the role of trust, perceived risk and their antecedents.
Examining the moderating effect of inconsistent reviews and its gender differences on consumers' online shopping decision.