Abstract:
بازاریابی قطرهای این امکان را به برندها میدهد که به صورت دائمی با مخاطبان خود در تعامل باشند و به این صورت همواره در ذهن مشتریان شان تازه میمانند. ایده زیربنایی این روش آن است که مشتریان در هنگام خرید نام برند را به خاطر بیاورند. هدف این مطالعه بررسی تاثیر بازاریابی قطرهای بر ارزش ویژه برند میباشد. این مطالعه با رویکردی کاربردی در صنعت لوازم خانگی و بطور اخص در شرکت پارسخزر انجام انجام شده است. همچنین از منظر روش و بازه زمانی گردآوری دادهها یک پژوهش پیمایشی از نوع مقطعی است. ابزار اصلی گردآوری دادهها پرسشنامه میباشد. برای سنجش ارزش ویژه برند از پرسشنامه آکر استفاده شده است و برای سنجش بازاریابی قطرهای از پرسشنامه محققساخته استفاده شده است. جامعه آماری این مطالعه کلیه کارکنان شعب مختلف شرکت پارس خزر میباشند. با استفاده از فرمول کوکران ۲۱۴ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدهاند. برای نمونهگیری از روش تصادفی ساده استفاده شده است. تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش با روش مدلیابی معادلات ساختاری انجام شده است. نتایج نشان داده است که بازاریابی قطرهای بر آگاهی از برند، تداعی برند و وفاداری برند تاثیر مثبت و معناداری دارد. این نتایج همچنین حاکی از آن است که بازاریابی قطرهای بر ارزش ویژه برند شرکت پارسخزر تاثیرگذار است.
Machine summary:
با توجه به اهميت بازاريابي در صنعت لوزام خانگي از يک سو و نقش موثر بازاريابي قطره اي در برندسازي شرکت هاي توليدي ، مطالعه حاضر با هدف بررسي تاثير انواع مختلف رسانه ها در برندسازي صنعت لوازم خانگي انجام شده است .
در اين پژوهش ، تمامي ٧١ شرکت بيمه در کشور نيجريه مورد بررسي قرار گرفتندنتايج اين مطالعه نشان داد که بازاريابي قطره اي تاثير معني داري بر حجم فروش و بهبود تصوير ذهني برند دارد.
مدل مفهومي تحقيق روش پژوهش اين تحقيق با هدف بررسي نقش بازاريابي قطره اي در برندسازي صنعت لوزام خانگي انجام شده است .
در اين تحقيق براي گردآوري داده ها از پرسشنامه ارزش ويژه برند آکر و پرسشنامه محقق ساخته بازاريابي قطره اي استفاده شده است .
نتايج آزمون نرمال بودن متغيرهاي تحقيق (رجوع شود به تصوير صفحه)همانگونه که در جدول مشاهده مي گردد، چون سطح معني داري در اين تحقيق از تکنيک مدليابي معادلات ساختاري و محاسبه ضريب مسير براي بررسي و آزمون فرضيه هاي تحقيق استفاده شده است .
در مجموع نتايج بدست آمده در اين تحقيق بيانگر آن است که با استفاده از بازاريابي قطره اي مي توان نسبت به برندسازي در شرکت هاي لوازم خانگي اقدام نمود.
The Effectiveness of Integrated Advertisement Message Strategy in Developing Audience-Based Brand Equity.
Transparency for sponsored content: Analysing codes of ethics in public relations, marketing, advertising and journalism.
The Effect of Pricing and Advertising on Customer Retention in a Liberalizing Market.
Norm Effects on Gender in Social Marketing Advertising Campaigns Promoting Savings Behavior.
Journal of Current Issues & Research in Advertising, 38(1), 1-16.