Abstract:
تصادفی ساده 150 مدیر و 30 نفر از کارکنان ستادی به عنوان نمونهء آماری انتخاب شدند.ابزار اندازهگیری،پرسشنامهء محققساخته با 22 سؤال و دو قسمت میزان اطلاع و میزان نیاز است که اعتبار آن براساس ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 0/85 و 0/90 برآورد شده است.در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است.نتایج پژوهش نشان داده است که میزان اطلاع کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینهء شبکههای اطلاعرسانی،دولت الکترونیک و ابزارهای رایانهای بیشتر از مدیران دبیرستانهاست.براساس نتایج به دست آمده بیشترین میزان اطلاع مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی در زمینهء رایانه و کمترین میزان اطلاع آنان در زمینهء تأثیر ابزارهای رایانهای در امر آموزش است.همچنین میزان نیاز مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان با سابقهء خدمت کمتر از 10 سال،کمتر از مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی 10 تا 15 و 16 سال به بالا در«آموزش شبکههای اطلاعرسانی»و«آموزش دولت الکترونیک»است. نه، شبکههای اطلاعرسانی،دولت الکترونیک و ابزارهای رایانهای انجام شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است.جامعهء آماری مورد مطالعه،کلیهء مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش(پنج ناحیه)شهر اصفهان هستند که از طریق نمونهگیری خوشهای ساده،سه ناحیه و با روش
Machine summary:
"یافتههای پژوهش سؤال 1-تا چه اندازه مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان به آموزش رایانه نیاز دارند؟ جدول 1-مقایسهء میانگین میزان اطلاع مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان از رایانه با طیف لیکرت (به تصویر صفحه مراجعه شود) باتوجه به اینکه t مشاهده شده از مقدار بحرانی جدول در سطح خطای 5 درصد کوچکتر است.
جدول 8-مقایسهء میانگین میزان نیاز مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان به آموزش تأثیر ابزارهای رایانهای در امر آموزش با طیف لیکرت (به تصویر صفحه مراجعه شود) باتوجه به اینکه t مشاهده شده از مقدار بحرانی جدول در سطح خطای 1 درصد بزرگتر است.
جدول 9-مقایسهء میانگین میزان اطلاع مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان از فناوری اطلاعات (به تصویر صفحه مراجعه شود) نتایج جدول نشان میدهد که F مشاهده شده در سطح P>0/01 معنادار بوده است.
جدول 01-مقایسهء میانگین میزان نیاز مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینهء فناوری اطلاعات (به تصویر صفحه مراجعه شود) نتایج جدول نشان میدهد که F مشاهده شده در سطح P>0/01 معنادار بوده است.
جدول 11-مقایسهء میانگین میزان اطلاع مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان از فناوری اطلاعات (به تصویر صفحه مراجعه شود) باتوجه به دادههای جدول 11، t مشاهده شده در خصوص شبکههای اطلاعرسانی،دولت الکترونیک و ابزارهای رایانهای،در سطح 0/50 P> معنادار بوده است."