Abstract:
عصرکنونی را عصر انقلاب ارتباطات نامیدهاند، گسترش جوامع وپیشرفتهای پی درپی و ورود وسایل
ارتباط جمعی به حریم گروههای اجتماعی موجب شد هر واحد، نهاد و یا سازمان ابعادی نو یابد. امروزه
وسایل ارتباط جمعی و رسانه ها اعم از سنتی و جدید از مهمترین لوازم زندگی ما شده اند و تمام جوامع
برای رسیدن به مقاصدی نظیر: اطلاعرسانی، تعلیم و تعلم، فرهنگ سازی، هدایت و راهنمایی، افزایش
آگاهیهای اجتماعی، دینی و مهمتر از آن جلوگیری از بداخلاقی، از ابعاد و شئون دینی رسانهها استفاده
میکنند. در این مقاله به مرور ادبیات و بحث مفهوم رسانه، رسانه های مجازی، ویژگیو کارکردهای
رسانههای جدید پرداخته میشود.
Machine summary:
رسانه ها بزرگترين ، برترين و سريعترين ابزار جهت تبليغ دين بشمار ميآيند ولي امروزه فراگيري اينترنت و فن آوريهاي جديد ارتباطي واطلاعاتي موجب ظهور فضاي مجازي در کنار جهان واقعي شده است که يکي از ابزارهايي که ميتواند مجموعه ها را بهم پيوند دهد، وجود شبکه هاي اجتماعي است که ارتباطات را سهل تر و انتقال اطلاعات را سريعتر مينمايد و در حال حاضر اين شبکه ها يا همان رسانه هاي جديد به محل يا روشي جهت برقراري ارتباط بين افراد ميباشند.
از سويي، دين يکي از موضوعاتي است که امروزه راه خود را در رسانه ها باز کرده است ، اما اين حضور همواره با فراز و نشيب هاي تاريخي روبرو بوده که ارتباطي تنگاتنگ با فرهنگ جامعه داشته است و گذشت زمان نشان داد که نه تنها دين و رسانه ها با يکديگر ناسازگاري ندارند بلکه دين نياز واقعي انسان هاست که آنها در هر گوشه زندگي آن را جستجو ميکنند.
از سويي، دين يکي از موضوعاتي است که امروزه راه ١٣ دوره جديد، سال سوم ، شماره چهارم ، تابستان ١٣٩٩ 1399 خود را در رسانه ها باز کرده است ، اما اين حضور همواره با فراز و نشيب هاي تاريخي روبرو بوده که ارتباطي تنگاتنگ با فرهنگ جامعه داشته است و گذشت زمان نشان داد که نه تنها دين و وسايل ارتباط جمعي با يکديگر ناسازگاري ندارند بلکه دين نياز واقعي انسان هاست که آنها در هر گوشه زندگي آن را جستجو ميکنند.