Abstract:
آموزش مدیریت مسئولانه، توسعه و انتشار شیوه های آموزش مسئولانه از نظر اجتماعی و آموزش مدیریت روشن فکرانه را ترغیب می کند. تعهد به"آموزش مدیریت مسئولانه" و تبدیل آن به عمل، در محتوای برنامه آموزشی مدیریت، ایجاد تغییری اساسی در جهت گیری آموزش عالی را به دنبال خواهد داشت. در پژوهش حاضر با توجه به هدف اصلی، روش پژوهش تحلیل مضمون با روش آتراید- استرلینگ (2001) بر مبنای رویکرد استقرایی بود. در پژوهش حاضر برای شناسایی مصادیق مولفه های آموزش مدیریت مسئولانه 40 مقاله و یک کتاب که از سال 2007 تاکنون همگی به طور مستقیم اشاره به آموزش مدیریت مسئولانه داشتند مورد استفاده قرار گرفت.در این پژوهش مضامین سازمان دهنده آموزش مدیریت مسئولانه در آموزش عالی عبارت بودند از: استانداردهای اخلاقی در فرایند یاددهی و یادگیری با 9 مضمون پایه و اصول اخلاقی فردی با 7 مضمون پایه و اصول اخلاق جهانی دارای 6 مضمون پایه بود. نتایج به دست آمده بیانگر نگاه اخلاقی در فرایند آموزش مدیریت مسئولانه بود
Teaching authoritative management persuade developing and spreading authoritative teaching methods from the social perspective and teaching intellectual management. Having responsibility for “authoritative management” and its activation in the content of educational management plans caused a major change in determining the direction of higher education. By taking the Main purpose into consideration, the present research was conducted based on the content analysis and Attride-Stirling (2001) methods and inductive approach. In order to identify the evidence of authoritative teaching management factors the number of 40 Articles and 1 Book from 2007 up to now were used that all of them were directly implied the teaching authoritative management area. In this study the organizer contents of teaching authoritative management in higher education include the moral standard in teaching and learning process with 9 basic contents, personal moral principles with 7 Basic contents, and the universal moral principles with 6 Basic contents. Results have shown a moral sight toward teaching authoritative management process.
Machine summary:
اعضاي آموزش مديريت مسئولانه باداشتن ديدگاه 1 Jose & Alcaraz 2 Louw 3 Haertle 4 Muff et al 5 unprme 6 Waddock et al 7 Nelson 8 Wildcat جهان شمول از روابط بين فرهنگي سود ميجويند زيرا ارزش ذاتي آنها؛ درک عميق تر و احترام آنها به مردمي را به وجود ميآورد که تحت ارزش هاي متفاوتي زندگي ميکند و پتانسيل آنها را براي همکاري هر چه بيشتر با جهان فراهم ميکند(وادوک و همکاران ، ٢٠١٠).
با بررسي هدف ، ارزش ها، روش ها، تحقيق ، مشارکت و گفتمان يک نهاد علمي (آکادميک )، در سال ٢٠٠٥ اصول آموزش مديريت مسئولانه تاسيس گرديد زيرا رهبران کسب و کار که در قبال ده اصل پيمان جهاني سازمان ملل متعهد بودند، از نهادهاي آموزشي اين سئوال را پرسيدند: براي کمک به رهبران آينده جهت شناخت چالش هاي مديريت مسئولانه چه کاري انجام ميدهيد؟ (ريرسچ و اسکيديرو٢، ٢٠١٠).
اهداف ، سياست ها و برنامه هاي درازمدت سازمان هاي آموزشي از قبيل فراهم کردن بسترهاي مناسب مساوي براي استفاده از فرصت هاي آموزشي، از قبيل فراهم کردن 1 Giacalone & Thompson 2 Cornelius et al 3 Bradiglio 4 Frast khah 5 Pring بسترهاي مناسب و مساوي براي استفاده از فرصت هاي آموزشي، اجتماعي بارآوردن دانشجويان و ايجاد روح تفکر و تحقيق در افراد رابطه تنگاتنگي با بهسازي جامعه دارد.
R. (2006), “From the guest co- editors: special issue on ethics and social responsibility", Academy of Management Learning & Education, 10(3), 261-265.