Abstract:
در جهان کنونی، بشر در صدد آن است که همۀ علوم را با آزمون و خطا، بدست آورد. این در حالی است که خود دریافته برخی آزمون و خطاها منجر به هزینههای هنگفت و جبرانناپذیری خواهد شدو مجبور است برای جبران آن، دست به اعمالی بزند که خود بعضا جرم و خطای بدتر از اوّلی است. مسالۀ پوشش و حیا از اینگونه آزمونهایی است که حدود آن از جانب خداوند متعال در ادیان مختلف، تعیین گردیده؛ در صورتی که بشر رفته رفته آن را به دست فراموشی سپرده و خط بطلانی بر این فریضۀ حتمی و ضروری، کشیده است. اکنون که توانایی جمع کردن حواشی مربوط به بیعفّتی را ندارد دست به ترمیم آن، زده است؛ در حالی که پروتکل و راهکار تنها نزد سازندۀ دستگاه وجودی بشر میباشدو لاغیر، حال آنکه اگر تا ابد هم بخواهد حدودی را خود به صورت قراردادی ولو قانونی و جریمه بردار، تعیین کند؛ فساد ناشی از آن را جمع آوری نتواند کرد. این مقاله، سعی دارد به بررسی آمار جهانی فساد ناشی از بیعفّتی بپردازد و همچنین از فواید حاصل از اجرای قانون الهی پوشش و عفاف و حیا اشاره داشته باشد.
In the present world, mankind seeks to obtain all the sciences by trial and
error. While some trials and errors themselves will lead to high costs and
irreparable costs, they will have to do things that are sometimes worse
than the former. The question of veil is one of those tests that have been
set by the Almighty in various religions, if human beings have gradually
forgotten it and given the necessary and indispensable line. Now that it is
unable to assemble the margins of iniquity, it has begun to repair it, while
the protocol and solution are only to the creator of the human being, and
so on. The contractor, even though legal and fined, could not compensate
the corruption that it cause. This article seeks to examine the global
statistics of corruption caused by indecency and also points to the
benefits of implementing the divine law of cover and chastity.
Machine summary:
/ آنچه در این مقاله، به عنوان پیش فرض صلح و یا بستری برای ایجاد امنیّت و آرامش، به آن پرداخته میشود، بررسی یک بعد از امنیّت روانیو روحی است، از طریق از بین بردن عوامل محرِّک و نامشروع میل جنسی یا به زبان دیگر پوشیدن لباس عفّت و حیا، به جای وِل انگاری و آزادیهای بی قید و شرط در وجود انسانها یا همان صلح در مقیاس سطح جامعۀ شهری خیابانی و کشوری، خواهد بود.
/ 1- نقش عفاف از منظر کتب و ادیان آسمانی در عصر حاضر همانطور که همه میدانند مسألۀ عفاف و حیا، مختص جامعۀ اسلامی نبوده و در طول تاریخ، با توجّه به استاد و قرائن، ثابت شده است انسان همیشه، پوشش و عفّت را ترجیح داده است مگر اینکه در صورت نداشتن آگاهی و وجود فقر فرهنگی مردم برای روابط جنسی و پوشش، قید و بند خود را از دست داده باشند.
با توجّه به نقشي كه پوشش فرد در امنيّت اجتماعي و به ويژه در امنيّت فردي دارد، علل گرايش به بيحجابي چيست؟ آيا فرد بيحجاب، اهدافي دارد كه با رعايت حجاب، نميتواند به آن اهداف برسد؟ اگر پاسخ مثبت است، آيا آن اهداف در چارچوب نظام ارزشي جامعة ما، پذيرفته شده است؟ و اگر نه، آن اهداف، چگونه ايجاد شدهاند؟ آن جريانِ نيازآفريني كـه باعث شده نيازهاي جديد و به تبع آن، اهداف جديد در جامعه، توليد شـود، از كجـا نشـأت ميگيرد؟ و آيا وضع موجود، ناشي از انفعال ما درطول ساليان گذشته در زمينة طراحي يك الگوي مشاركت زنان نيست؟ به نظر ميرسد كوتاهي ما، عدم طراحي يك الگـوي جـامع و كارآمد مبتني بر كتاب و سنّت است كه بخشي از آن بـه حجـاب به مفهـوم عـام، مربـوط ميشود.